Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe min første bil. Har satt av 100 000,- til denne bilen. Om jeg kan få en mye bedre bil for 30-40tusen mer vil jeg selvsagt vurdere dette!

 

Har satt opp noen ønsker til bilen i prioritert rekkefølge.

 

-Stasjonsvogn

-100 000,-

-Max 140 000km

-Plass til 2 bagger i bagasjerom

-2004 eller nyere

-Diesel

-Fint interiør

-2004 eller nyere

-AUX

 

 

Biler jeg har sett på og liker

Volvo V50

Ford Mondeo/Focus

VW Passat

 

Bilen skal kjøpest i September-November så trenger hovedsaklig modellnavn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig du ser fornuften i å velge tysk førstebil.

 

Jeg ville sett på Audi A6, A4 evt. BMW E91. Hvis du leter litt kan du finne veldig fine eksemplarer med greit utstyrsnivå til rundt 100.000. Det er kjøpers marked for tiden, så det er lov å prute en del.

Lenke til kommentar

... Eller japansk! ;)

 

Akkurat Audi med Quattro har jeg litt sansen for da. Etter min mening så er Audi>BMW>VW>Skoda.

 

Kan legge til et søk på Mazda 6 (Finn.no) så kan du sjekke dem ut ihvertfall.

 

Hvorfor er det viktig med Diesel forresten? Mer avgifter og høyt forbruk ved småkjøring. Dessuten er de ikke like gode å kjøre (hvis du spør meg).

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Okay mye bra her!

 

Har veldig sansen for Audi! Når det gjelder diesel bil så er det jeg har kjørt mest og har best erfaring med, men når det er sagt så er jeg 19 og ikke "god" peiling på bil så kanskje jeg skal stryke diesel.

 

VW frister ikke akkurat av en merkelig grunn...

 

Stasjonsvogn er heller ikke et "must" men jeg må ha litt bagasjerom.

Lenke til kommentar

Okay mye bra her!

 

Har veldig sansen for Audi! Når det gjelder diesel bil så er det jeg har kjørt mest og har best erfaring med, men når det er sagt så er jeg 19 og ikke "god" peiling på bil så kanskje jeg skal stryke diesel.

 

VW frister ikke akkurat av en merkelig grunn...

 

Stasjonsvogn er heller ikke et "must" men jeg må ha litt bagasjerom.

 

Hvis du er 19 så trodde jeg kanskje du ville ha en mer "ungdommelig" bil. Men du har kanskje familie, men jeg som 18 kjører min mors passat og synes ikke det er så jævlig kult å kjøre stor stasjonsvogn.

Lenke til kommentar

bmw-e391.jpg

 

BMW E39 kan jeg virkelig anbefale. De ligger lavt i pris nå, har ofte en del utstyr, er veldig komfortable, har god plass og ser bra ut. Får dem også med 2-5l motor.

 

Så er det der også ikke en stasjonsvogn, så det kan bli litt vanskelig.

Ville sett på passat av de du har ramset opp, og heller V70 enn V50.

Ta også en titt på Honda Accord.

Lenke til kommentar

Han skreiv nettopp at det ikke var et must med stasjonsvogn, så lenge det var godt med bagasjeplass. Det er haugevis med bagasjeplass i E39.

 

Ah, misset den gitt.

Men hvis plass i det hele tatt er en issue, bare gå for stasjonsvogn.

 

Går vel greit unna med bensin i 2,5l til bmw'en. Iforhold til passat og andre dieselpurker.

 

Ja, men den drikker også mer, og ser fort veldig rånete ut og.

Lenke til kommentar

Går vel greit unna med bensin i 2,5l til bmw'en. Iforhold til passat og andre dieselpurker.

Bruker mer drivstoff og koster deretter.

 

Synes også det virker som at de fleste bmw'er eldre enn 06. Er blitt rimelig grisekjørt av ungdom/pakkiser.

Ja, det er synd. Man skal virkelig være heldig for å komme over en BMW med lav km og voksne eiere som er "normalt" kjørt.

 

bmw-e391.jpg

 

BMW E39 kan jeg virkelig anbefale. De ligger lavt i pris nå, har ofte en del utstyr, er veldig komfortable, har god plass og ser bra ut. Får dem også med 2-5l motor.

Det er store og tunge biler. Er som å kjøre en elefant. Det er mye bedre å gå for en 3-serie sedan. Er iallefall plass til minst 2 bagger.

 

Stasjonsvogn er praktisk om man er mye i Sverige og kjøper brus og kjøper flere kartonger med kyllingfilét og kyllingvinger.

Lenke til kommentar

^Nei, da har ikke du kjørt en m-sport utgave med litt motor. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med en GTI-bil, men det er fortsatt fantastiske biler.

Ingen tvil om at det er gode langtursbiler om man er av typen som holder fartsgrensa.

 

Har kjørt nesten samtlige E39 opp gjennom årene og den eneste som skiller seg mest ut er M5, men selv M5 føles likevel tung som en elefant.

 

Nå er det kanskje urettferdig å sammenligne en stor og tung sedan opp mot mindre biler. Som du selv sier, så kan det jo ikke sammenlignes med en GTI bil. Og da er det opp til TS å avgjøre hva som betyr mest.

 

For de aller fleste så vil nok en E39 være bra nok, jeg er enig i det. Ser at det har blitt hyggelige priser på de nå også.

 

HAHAHAH, lykke til å finne en som faktisk ikke rævkjørt.

Ja, det trengs, men det er faktisk mulig.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at det er gode langtursbiler om man er av typen som holder fartsgrensa.

 

Har kjørt nesten samtlige E39 opp gjennom årene og den eneste som skiller seg mest ut er M5, men selv M5 føles likevel tung som en elefant.

 

Nå er det kanskje urettferdig å sammenligne en stor og tung sedan opp mot mindre biler. Som du selv sier, så kan det jo ikke sammenlignes med en GTI bil. Og da er det opp til TS å avgjøre hva som betyr mest.

 

For de aller fleste så vil nok en E39 være bra nok, jeg er enig i det. Ser at det har blitt hyggelige priser på de nå også.

 

 

Ja, det trengs, men det er faktisk mulig.

 

Det er det nok, men hvis han først legger 100k i en bil og er 19 år gammel. Ville jeg anbefalt og kjøpe en bil som man forhåpentlig vis ikke må ut med 20k i rep. etter en uke fordi forrige eier kjørte som en pedofil i barnehage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...