Gå til innhold

[Løst] Bærbar (Toshiba Satellite)


Anbefalte innlegg

Hei, trenger ny pc, og såg no Lefdal har tilbud på en tilsynelatende oppegående modell - http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATP5011J/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-solv

 

Skjønte det sånn att den til og med leveres med Haswell prosessor.. Det eg lurer på er att eg ser den ikke har eget grafikk minne.. Er dette noe som vill påvirke ytelsen mye?

 

Er heller ikke ssd, noe eg kunne tenkt meg, er det mulig og kjøpe ekstern ssd disk og montere som en "hybrid" uten store problemer, eller må det leveres med dette for att det skal funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baugenyeah:

 

Hvordan er tilgangen til harddisk på den? kan dvd spiller/brenner taes ut uten å åpne hele bakdekslet?(Vanligvis trenger man bare å skru av en skrue for å ta ut optiske enheten)

 

Fortell gjerne om bildekvaliteten på skjermen :)

 

Kan se på det i morgen :) Har ikke kommet så langt enda, tenker eg skal gå meg lei før eg "trimmer" den med ssd :) Er relativt rask så langt, selv med en gammel treg harddisk (5400 rpm -_-)

 

Når det gjelder skjermen syntes eg den er fantastisk, krystallklar og fin, veldig positivt overasket :) (skal sier att eg gikk fra 1366x768 da) Har ikke annen HD pc skjerm og sammenligne med... Men veldig bra :)

 

Selger var overasket over den lave prisen, han mente den ihvertfall sku vært en lapp eller 2 dyrere.. :D Er vell mangelen på ssd og integrert grafikk minne som drar prisen ned, samt dårlig batteri levetid, selv med haswell prosessor..

Lenke til kommentar

Kan se på det i morgen :) Har ikke kommet så langt enda, tenker eg skal gå meg lei før eg "trimmer" den med ssd :) Er relativt rask så langt, selv med en gammel treg harddisk (5400 rpm -_-)

 

Når det gjelder skjermen syntes eg den er fantastisk, krystallklar og fin, veldig positivt overasket :) (skal sier att eg gikk fra 1366x768 da) Har ikke annen HD pc skjerm og sammenligne med... Men veldig bra :)

 

Selger var overasket over den lave prisen, han mente den ihvertfall sku vært en lapp eller 2 dyrere.. :D Er vell mangelen på ssd og integrert grafikk minne som drar prisen ned, samt dårlig batteri levetid, selv med haswell prosessor..

 

 

Trenger selv en ny pc rimelig raskt. Tror jeg bare slår til den rett og slett pga av den lave prisen iforhold til specs :).

 

Men oppdater meg gjerne på om om d eventuelt er lett å få fjernet disk eller dvdspillerern:)

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Da er Toshibaen anskaffet.

 

 

Førsteinntrykk:

 

Lokk og keyboard chassiet av aluminium. Det hadde jeg ikke trodd til den prisen. God og stille tastatur.

 

Skjermen er absolutt godkjent gitt at du calibrerer den. Jeg oppnådde 77% av sRGB standarden. Til de som ønsker fargeprofilen kan jeg godt laste det opp. Daet er dag og natt før og etter kalibrering :D.

 

 

Har sjekket nærmere med fjerning av dvdspiller og erstatter det med ssd. Ser ut til å være en skrue under. Skru den ut og dra ut spilleren.

 

Skal installere en Samsung 840 Basic 500gb så fort jeg får HDD Caddy i posten.

 

 

Baugenyeah har rett. Jeg er meget fornøyd :D.

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Var og overrasket over byggekvaliteten, hadde ikke forventet det :p

 

Hvordan calibrerer du skjermen? Eg har jo bare satt opp pcen og kjørt på, litt kjedelig og ikke få brukt dens fulle potensiale... Kan du eventuelt laste opp fargeprofilen din og :tease:

 

Så du kan erstatte dvd spilleren med ssd :D? Trodde eg måtte dra ut den originale harddisken.. Noe eg ble advart mot med tanke på garanti :p

 

Kan man da føre operativsystemet over til ssden, og bruke den gamle til lagring?

 

(Er ganske grønn på data :hmm: )

Lenke til kommentar

Jeg brukte spyder4pro.

 

Her er linken til profilen:

 

http://www.putlocker.com/file/87EC4B3CAD6F0A04

 

Husk at alle skjermer er kalibrert forskjellig fra fabrikken så det kan hende profilen ikke funker like bra på din pc.

 

 

Du kan erstatte dvdspilleren ved en ssd ved hjelp av HDD Caddy. Det er som er kjekt er at det er meget enkelt og man trenger bare å skru ut en skrue og vips så har du dratt ut spilleren :). Skal pcen eventuelt inn til service er det bare å putte tilbake spilleren på plass.

 

 

Når det gjelder å sette over windows på ssd er den enkleste løsning som jeg vet om å formatere disken og installere windows 8 på ssd.

Lenke til kommentar

Ser noen av dere her inne har kjøpt en pc jeg selv tenker på og kjøpe.

Kan noen fortelle meg om skjermen er suuuuper glossy eller er det ikke noe problem?

 

Jeg har ikke opplevd noe problem med glossy skjermen. Men som med de fleste glossy skjermer det best å unngå vindu mot den eller sol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...