Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er sli noe poeng egentlig hvis man spiller på en monitor eller kobler opp pcen mot en full hd tv`?

Hvis du skal ha mange FPS på høyeste grafikkinnstillinger må du kanskje det. I tillegg blir grafikkort utdatert med tid, så i stedet for å kjøpe nytt kan SLI være et alternativ når grafikkortet ditt ikke yter bra nok alene lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

ok, takk for info! sitter med en Intel® Core i5-3570 CPU idag og sitter å vurderer og anskaffe meg Intel® Core i7-4770K Processor Haswell. Er det noe vits å oppgradere, eller burde jeg vente på broadwell?

 

i5 3570 holder lenge den. Hvorfor kjøpe i7 4770K egentlig? Driver du i det hele tatt med rendering eller tung multitasking?

Lenke til kommentar

bruker den bare til gaming, men siden jeg først har penger til oppgradering så ta det beste :p

http://www.komplett....aspx?sku=780485 er denne best for gaming da kanskje?

 

Så du vil anbefale å bruker penger på ny GPU nå og la være å kjøpe ny CPU til broadwell kommer? :)

Ingen vits i å oppgradere fra Ivy Bridge til Haswell. Ytelsen er praktisk talt lik. Gir også lite mening med i7 til gaming, har ingen fordel over i5 i spill (foreløpig). Tommelfingerregel: til spill er nesten ALLTID GPU det begrensende komponentet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer inn et spørsmål i denne tråden jeg.. Vil jeg trene å oppgradere noe annet enn GPU for å øke ytelsen på pc'en min? Hvor mye taper jeg eventuelt på å ikke oppgradere noe annet enn GPU?

 

Jeg vil øke til 2x 780gtx.. Altså sli.

 

I dag har jeg 2x 5870 crossfire

 

Her er resten av komponentene dere må vite:

Gigabyte x58A-UD3R

Intel i-7 930 2.8 ghz @ 3.2 ghz

6GB 1033mhz ddr3 ram

Lenke til kommentar

Jeg lurer inn et spørsmål i denne tråden jeg.. Vil jeg trene å oppgradere noe annet enn GPU for å øke ytelsen på pc'en min? Hvor mye taper jeg eventuelt på å ikke oppgradere noe annet enn GPU?

 

Jeg vil øke til 2x 780gtx.. Altså sli.

 

I dag har jeg 2x 5870 crossfire

 

Her er resten av komponentene dere må vite:

Gigabyte x58A-UD3R

Intel i-7 930 2.8 ghz @ 3.2 ghz

6GB 1033mhz ddr3 ram

De komponentene der skal ikke bli noen bottleneck de. Oppgrader når neste RAM socket kommer eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hey, du må overclocke den prosessoren mer. En skam å ikke overclocke 920/30/50 til 3.8+ :)

 

Om det er en skam eller ei kan nok diskuteres. Nå har jo ikke han oppgitt hva slags kjøler han bruker atm, men om han skal ha seg en skikkelig en så vil jeg nok anbefale Noctua D14 dersom han ikke har "High-Profile" RAM. Da skal han nok klare å bikke 4,0-4,2 GHz uten varmeproblemer. :)

 

Hvilke RAM-brikker har du? Mer interessert i å vite det enn hvor mye og raske dem er. Om du har "Low-Profile" så skal Noctua D14 passe perfekt for deg. Anbefales på det sterkeste om du ikke vil bruke mer enn 5-700,- kr på kjøler.

Lenke til kommentar

Jeg har Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9, og Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler..

 

Kjøpte disse delene for nøyaktig 3 år siden om 5 dager faktisk! Haha ;)

 

På den tiden, så var problemet at north bridge på hovedkortet ble for varmt, ikke cpu eller ram.. Vet ikke hva folk har klart å løse av problemer nå 3 år seinere da, men orker ikke styre for mye med det nå ;) Får holde med 2x 780gtx om en liten stund, rundt da e3 spilla i år begynner å ploppe opp :)

Endret av Solid2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...