Gå til innhold

Problemer med utskrift - Canon s600


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem med min snart 2 år gamle Canono s600. Etter at jeg byttet pc (bærbar med winxp) , så skriver den plutselig ikke ut tekst lenger. Har innstallert nyeste driver, alle 4 blekkpatroner er halvfulle, kjørt det som er av rensing og gjort det som er av tilgjengelig av justeringer uten resultat.

 

Bildeutskrift fungere som den skal, derfor ligger nok problemet i skrivehodet. Dette fikk jeg bekreftet i en mail fra Canon support.

 

Er det noen andre som har hatt liknende problemer med denne modellen eller en tilsvarende canon modell??

 

Lurer også på hvordan reklamasjonsretten gjelder for printere og skrivehode. Garantien er på 1. år, men allminnelig reklamasjon er 2 år på deler som det er rimelig at skal vare lenger enn garantien.

 

Noen som har erfaringer med reklamasjon på printere eller skrivehoder?

 

NB! Ca. 1 mnd til reklamasjonsfristen på 2 år går ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den ikke skriver ut tekst, ville jeg ha undersøkt den svarte blekkpatronen.

 

Dette fant jeg i notisblokka mi om kjøpsloven:

 

Kjøpsloven gir deg rett til å klage i 5 år på mangler med en vare som er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

 

Selger må sannsynliggjøre en konkret årsak til at feilen er kundens skyld, hvis han skal slippe unna.

 

I Stavanger byrett ble Nokia dømt til å betale reparasjonen av en videospiller, som røk etter tre og et halvt år.

Kilde: Forbruker Rapporten Nr. 10/96 s.44.

 

Saken gikk helt til høyesterett, der kjøperen fikk medhold.

Kilde: Dine Penger Nr. 1/2002 s. 78.

 

Hvis du bruker uoriginalt blekk til skriveren, kan du glemme Kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...