Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ringebu Folkehøgskule er en fantastisk plass. Lærerne er også flotte folk!

 

Kan svare for deg over her.

 

Linjen er bygd opp av litt teoretisk studie rundt reklame, hotellledelse, reiseplanlegging og slikt. I tillegg er det flere turer for å oppleve forskjellige reisemål i nært og fjernt. Reiselivslinja planlegger også en egen tur til hvor-som-helst, det er da elevene som bestemmer.

 

Ski og brett er valgfag, men alle som vil får gratis sesongkort mot at de bidrar under WC i Kvitfjell. Var selv VELDIG mye i bakken og koste meg selv om jeg gikk reiseliv.

 

Det er 3 internat på skolen, alle har kjøkken TV-stue og dusjfasiliteter. Videre er det en gymsal med medhørende styrkerom som er godt innredet.

 

Om du vil se litt bilder og slikt fra min tid der kan du lese bloggen vi skreiv under oppholdet.

 

Mejr.blogg.no

Endret av _Martin
Lenke til kommentar

Ringebu Folkehøgskule er en fantastisk plass. Lærerne er også flotte folk!

 

Kan svare for deg over her.

 

Linjen er bygd opp av litt teoretisk studie rundt reklame, hotellledelse, reiseplanlegging og slikt. I tillegg er det flere turer for å oppleve forskjellige reisemål i nært og fjernt. Reiselivslinja planlegger også en egen tur til hvor-som-helst, det er da elevene som bestemmer.

 

Ski og brett er valgfag, men alle som vil får gratis sesongkort mot at de bidrar under WC i Kvitfjell. Var selv VELDIG mye i bakken og koste meg selv om jeg gikk reiseliv.

 

Det er 3 internat på skolen, alle har kjøkken TV-stue og dusjfasiliteter. Videre er det en gymsal med medhørende styrkerom som er godt innredet.

 

Om du vil se litt bilder og slikt fra min tid der kan du lese bloggen vi skreiv under oppholdet.

 

Mejr.blogg.no

Takk for svar :) er det dyrt ? 92 000 kr så er vel 40% frå lånekassen om du fullfører, men er det mye "lommepenger" ? og andre utgifter når en er på tur ?

Lenke til kommentar

Det er lite lommepenger, vel; er vel nesten ingen lommepenger. Hadde 30 000 jeg brukte i løpet av året på folkehøyskole.

ok det var ikke så mye med tanke på hvor lenge ett skoleår er, men hva gikk pengene til ?

 

ett annet spørsmål, hvordan er styrkerommet? og treningsmulighetene ellers ?

Lenke til kommentar

Pengene gikk til ekstra snacks, noen bilutgifter, festing, leie av lokaler til festing, utespising i utlandet og enkle slike ting.

 

Styrkerommet er helt ok. Knebøystativ, benkpress, beinpress, justerbar benk, skråbenk, hantler. Nok bakker å løpe i hvis man liker å løpe ;)

Hvordan betalte du resten av året? fikk 40 % av lånekassen, men hva med resten? hvor var du på utplassering? og er det mange i reiseliv klassen?

Lenke til kommentar

Du får hele beløpet av lånekassen, bare at et visst prosentandel blir omgjort til stipend etter godkjent fullført.

 

Hadde utplassering på GudbrandsGard Hotell, jobbet da både i resepsjon, kjøkken, vask, ski-inn kantinen. Man kan forsåvidt velge akkurat den praksisen man vil, hvor man vil. Hvor mange det er i klassen varierer veldig, alt fra 10 til 25+ :)

Lenke til kommentar

Du får hele beløpet av lånekassen, bare at et visst prosentandel blir omgjort til stipend etter godkjent fullført.

 

Hadde utplassering på GudbrandsGard Hotell, jobbet da både i resepsjon, kjøkken, vask, ski-inn kantinen. Man kan forsåvidt velge akkurat den praksisen man vil, hvor man vil. Hvor mange det er i klassen varierer veldig, alt fra 10 til 25+ :)

Reiste dere til Cuba og hvordan var det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi var i Budapest! Var en veldig bra tur. Vi hadde planlagt forskjellige ting å gjøre, leid en hel etasje i et hostell. Var der i juletider, så var mett i julemarkeder. Utelivet var også godt :D

Går en på skolen på lørdager også? og får man sesongkort i kvitfjell før eller etter WC i kvitfjell, eller er WC tidlig i skisesongen ? ligger skolen langt fra butikker osv....? om du valgte ski og brett som valgfag, lærte man å stå på ski eller var det mer egentrening?

 

vurderer å gå på skolen skoleåret 2015/2016, men er usikker på om det er verdt det, angret du på året?

Lenke til kommentar

Er undervisninger på lørdager, men opplevde det som helt naturlig. Sesongkortet får man så snart man har skrevet seg opp som WC-frivillig og bakken åpner. Skolen ligger ikke langt unna sentrum av Ringebu, 5min å gå til diverse butikker. Ski og brett som valgfag er både for de erfarne og nybegynnere. Lærerne lar som oftest de mest erfarne stå som de vil, mens de som trenger instruering vil få det i både ski og brett.

 

Angrer ikke et sekund på året mitt! Var absolutt en opplevelse for livet, og har mange uerstattelige minner derfra. Høres ganske klisje ut, men, det var et flott år.

 

Har enda kontakt med både lærere og de som gikk på skolen med meg.

Lenke til kommentar

Er undervisninger på lørdager, men opplevde det som helt naturlig. Sesongkortet får man så snart man har skrevet seg opp som WC-frivillig og bakken åpner. Skolen ligger ikke langt unna sentrum av Ringebu, 5min å gå til diverse butikker. Ski og brett som valgfag er både for de erfarne og nybegynnere. Lærerne lar som oftest de mest erfarne stå som de vil, mens de som trenger instruering vil få det i både ski og brett.

 

Angrer ikke et sekund på året mitt! Var absolutt en opplevelse for livet, og har mange uerstattelige minner derfra. Høres ganske klisje ut, men, det var et flott år.

 

Har enda kontakt med både lærere og de som gikk på skolen med meg.

Høres gøy ut! Hvor hadde du utplassering ? ( sto noe om ving og colorLine osv...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...