Gå til innhold

[Løst] Ny datamus!


Anbefalte innlegg

http://www.esreality...post&id=2024663 eneste linken jeg har funnet til forskjellige mus med perfekt sensor, er det virkelig så smalt utvalg ?

Jeg vil si det er ganske mange jeg. Og det listes noen sensorer lengre ned i kommentarfeltet slik at du kan evt. sjekke andre mus som har samme sensor. Derimot er også løsningen rundt det optiske interessant, som påvirker lift-of-distance etc. Zowie har en veldig fin løsning på dette.

 

logitech g500! fantastisk til fps og så billig!

Nei, Logitech G500 er et dårlig kjøp og du burde ikke anbefale den om du ikke vet hva du snakker om. G400 er billigere og bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for razer musa, men den er jo helt på tryne og holde med min stil, siden den er bøyd. Blir nok retur til komplett.. Ufattelig vanskelig og finne riktig mus da ..

Bor du i Oslo-området så kan du jo kanskje stikke innom Komplett pickup-point ved Rådhuset og se om det er noen mus du kan prøve der. Evt. fyre av en e-post til de og spørre om de kanskje har lyst å la deg teste en mus der :)

Lenke til kommentar

Er det ikke samme greia som på vindern, bare lokale for henting av varer ?

 

Vurder CM storm spawn musa nå igrunn, siden den er laget til finger grip, noe jeg bruker.. Men den ser så jalla ut, samtidig så liker jeg litt vekt på musa.. Razr si er igrunn for lett.

Lenke til kommentar

Man hører også mye bra om en rekke Razer og Logitech mus, men de er fortsatt ræva.

 

Ikke for å være nedlatende, men folk flest har egentlig ikke peiling på mus. Hvis man virkelig er interessert i gaming mus og aim så er teknologien i musa (sensoren) viktig. Er det ikke interessant kan du kjøpe hvilken som helst mus som du syns ser bra ut og har passelig form, men sannheten er at du har ikke mulighet til å oppnå optimal aim før du har en mus med skikkelig sensor uten angle snapping eller acceleration.

 

Det er ikke alle spill som krever like mye aim, men selv har jeg en forkjærlighet for Quake-serien som er kanskje det spillet som krever mest av både aim og movement (strafejump, circlejump etc). Har alltid hatt god aim, og å bruke en mus med dårlig sensor er derfor ikke et alternativ. Lykke til med å dra skudd som det her når du har acceleration og hvor langt du beveger siktet varierer på farten på bevegelsen:

 

 

Det er såpass mange gode mus der ute med perfekte sensorer med forskjellige passformer til forskjellige prisklasser. Med informasjonen og motivasjonen tilgjengelig er det egentlig ikke vanskelig å finne en mus som burde passe deg med god sensor :)

 

Oppfordrer alle som bryr seg om aim til å bry seg, forskjellen kan være stor, og du vil i mindre grad ha problemer med tracking (se lightning gun i starten av

videoen for eksempel, tracker en bevegende gjenstand/player). Vil tro de fleste har opplevd problemer hvor "ingenting funker", og ofte er det pga. dårlig sensor hvor ingenting føles "logisk".

Hva mener du er den beste musen til gaming da?
Lenke til kommentar

Jeg vil si det er ganske mange jeg. Og det listes noen sensorer lengre ned i kommentarfeltet slik at du kan evt. sjekke andre mus som har samme sensor. Derimot er også løsningen rundt det optiske interessant, som påvirker lift-of-distance etc. Zowie har en veldig fin løsning på dette.

 

 

Nei, Logitech G500 er et dårlig kjøp og du burde ikke anbefale den om du ikke vet hva du snakker om. G400 er billigere og bedre.

 

har hatt begge og finner ikke noe som er bedre jeg.. men kanskje du har dårlig erfaring med den da.. noen biler går fortere enn andre selv om det er samme modell vettu

Lenke til kommentar

Er det ikke samme greia som på vindern, bare lokale for henting av varer ?

I tillegg til pickup-point har de også en utstylling med skjermer, laptoper, tastatur, mus, kamera og en del andre ting.

 

Hva mener du er den beste musen til gaming da?

Jeg er ganske enig i guiden jeg postet tidligere, dvs. Zowie FK/AM/EC2 eVo, G400/G400S og Deathadder 2013. Jeg er veldig fornøyd med min EC2 bortsett fra at plastikken flasser av som nevnt.

 

har hatt begge og finner ikke noe som er bedre jeg.. men kanskje du har dårlig erfaring med den da.. noen biler går fortere enn andre selv om det er samme modell vettu

Igjen, dette er noe som kan testes. G500 har ikke perfekt sensor. Det er ikke noe jeg "syns".

Jeg har brukt begge musene, men hovedsaklig G400. Syns den er riktig så bra, men er ikke så fan av formen personlig, liker bedre de som følger IntelliMouse 3.0 á Zowie EC2 og DeathAdder.

 

Hvis man ser på spesifikasjoner og funksjonalitet virker Zowie FK ut til å være den beste musen på markedet nå, men jeg vet ikke helt om formen er optimal da den har knapper på begge sider av musa. Jeg holder i alle fall langefinger og ringefinger der så vet ikke om jeg hadde klart å bruke den. Har ikke prøvd den selv (enda). Denne musen har perfekt sensor, du kan stille DPI on the fly, krever ingen software da du kan endre Hz etc. ved å holde inne knapper når du skrur den på osv. Dette er såvidt jeg vet ganske unikt for Zowie og en herlig funksjon.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

HM, interessant tråd. Jeg har hatt to Logitech G9x som med min bruk ser ut til å holde sånn cirka 3 år før knappene begynner å bli utslitt rett og slett. Ellers er musene knall syns jeg, men er det noen som kanskje kan ha knapper som holder bedre? G9x passer særdeles godt til hendene mine også, så jeg vurderer en ny G9x.

Lenke til kommentar

I tillegg til pickup-point har de også en utstylling med skjermer, laptoper, tastatur, mus, kamera og en del andre ting.

 

 

Jeg er ganske enig i guiden jeg postet tidligere, dvs. Zowie FK/AM/EC2 eVo, G400/G400S og Deathadder 2013. Jeg er veldig fornøyd med min EC2 bortsett fra at plastikken flasser av som nevnt.

 

 

Igjen, dette er noe som kan testes. G500 har ikke perfekt sensor. Det er ikke noe jeg "syns".

Jeg har brukt begge musene, men hovedsaklig G400. Syns den er riktig så bra, men er ikke så fan av formen personlig, liker bedre de som følger IntelliMouse 3.0 á Zowie EC2 og DeathAdder.

 

Hvis man ser på spesifikasjoner og funksjonalitet virker Zowie FK ut til å være den beste musen på markedet nå, men jeg vet ikke helt om formen er optimal da den har knapper på begge sider av musa. Jeg holder i alle fall langefinger og ringefinger der så vet ikke om jeg hadde klart å bruke den. Har ikke prøvd den selv (enda). Denne musen har perfekt sensor, du kan stille DPI on the fly, krever ingen software da du kan endre Hz etc. ved å holde inne knapper når du skrur den på osv. Dette er såvidt jeg vet ganske unikt for Zowie og en herlig funksjon.

EC2 ?? wut? forresten har lest at Cooler Master sentinel Advanced 2 har bra sensor er det sant? Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...