Gå til innhold

Kjøp av ny 55" TV (10-15k kr) for bruk til film/spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å være så utfyllende som mulig angående den malen, så da håper jeg det gir et godt bilde av mine ønsker.

 

Størrelse:

Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg 55", men det er ikke noe krav. Tidligere så tenkte jeg vel på en 50", men så hørte jeg at man burde ta et hakk større enn det man hadde sett for seg.

 

Jeg sitter ca. 2,5 meter fra TV-en, så mulig dette blir stort? Det finnes sikkert en tommelfingerregel for dette, men 42" er i alle fall for lite etter min mening.

 

Prisklasse:

Jeg tenkte egentlig å bruke mellom 10 000 og 15 000 kr, men dersom det er et knakende godt argument for å gå over dette så er ikke grensen hugget i stein.

 

Hva slags spesifikasjoner mener du TV-en bør ha?

Siden den skal brukes til spilling/film så er det viktig at bildet oppdaterer seg så raskt som mulig og det var derfor jeg så på plasma. LED er vel fortsatt ikke på høyde med plasma når det kommer til oppfriskning av bildet?

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg en LED, men det ville i så fall vært av mer estetiske årsaker og når det kommer til stykket så er det jo selve bildet som er viktig.

 

Kort sagt:

- Full HD

- Rask oppfriskning av bildet

- 3D er ikke et must, men gjerne det

- Høyttalerkvalitet spiller ingen rolle ettersom jeg har et hjemmekinoanlegg

 

Hva slags kildesignal har du?

Irrelevant ettersom jeg dessverre har en dekoder som ikke støtter HD :p

 

Hva annet enn TV skal du bruke den til?

TV-spill.

 

Har du spillemaskiner, DVD-spillere og annet?

Jeg kommer nok til å bruke PS3-en min til det meste av det jeg har nevnt.

 

Skal du koble til PC?

Jeg bruker den til PC-spill innimellom, men da bruker jeg bare HDMI til det, så det er ikke nødvendig med D-SUB/DVI f.eks.

 

Modell jeg har vurdert:

http://thewirecutter...panasonic-st60/

 

Kunnskapene mine når det kommer til TV-er er noe begrenset, så derfor har jeg bare kikket litt rundt og denne TV-en fikk jo veldig mye skryt.

 

Det er vel ofte kontrastforhold og oppfriskningsfrekvens som er viktig når man skal velge en TV for bruket jeg beskriver?

 

Litt off-topic:

Jeg skal selge min gamle TV i samme slengen:

http://www.dustinhom...#intcmp=con_sel

 

Det hadde vært fint med en pekepinne for hva jeg realistisk kan forvente å få igjen for denne i dag. Selv tenkte jeg mellom 1 000 og 2 000 kr (nypris 11 000 kr), men det er mulig jeg er litt optimistisk.

 

Positivt:

+ V-Real PRO 3-prosessor

+ Full HD

+ 3 HDMI-porter

 

Negativt:

- Mye brukt

- Noe burn-in (kun synlig om skjermen er helt svart, f.eks. når den ikke får signal av noe slag)

- 5 år gammel

 

På forhånd; takk for alle innspill! :D

Endret av vape On
Lenke til kommentar

Mine erfaringer :

 

Jeg leste meg igjennom diverse forum :

http://www.lydogbild...asma-toppmodell

 

http://www.lydogbild...onic-tx-p65st50

 

før jeg besøkte Hi-Fi klubben , Elkjøp og til slutt Lefdal der de hadde modellen Jeg hadde bestemt meg for. .

 

Panasonic TX-P55VT50

 

ST modellen er noe rimeligere men med samme bildegenerator og Software dog Uten de samme tilkoblingsmulighetene samt integrert wi-fi.

 

Jeg kjøpte toppmodellen til Panasonic i Desember 2012 og den var best da og vil for meg trolig være det i et par år fremover også !

 

Den lagger IKKE slik LG gjør og jeg har ikke problemer med innbrenning da den desuten har Software som forhindrer dette.

 

Holdt på å kjøpe LG .... men etter å ha prøvd den hos en jeg kjenner lot jeg det være , den lagger ( bildet hopper/stopper sekvensvis) noe jeg ikke er interessert i.

 

Samsung er bra på mye , men ikke TV for å si det sånn .... bling bling det ser kùlt ut og thats it !

 

Rent bildemessig er denne best og hva lyd angår så bruker jeg alltid dedikert hjemmekino lyd.

 

Tv 3D Film og selfølgelig gaming med PS3 er en fryd på denne TV !

 

Dette er kun Min erfaring og da Jeg ikke er en rakkettforsker er det sikkert en som vet bedre :D

 

Lykke til i virvaret av Information og det viktigste av alt , jeg håper Du blir fornøyd med det Du leter etter !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...