Gå til innhold

Lowepro Flipside 400 AW eller 500 AW?


Anbefalte innlegg

Trenger en sekk med godt hoftebelte. Plass til Canon 5DmkIII med batterigrep. Tamron 24-70, Canon 70-200 2.8LIS II, Speedlite 580EXII. Kaskje en 35 1.4L og 135 2.0L. Jeg bruker Black Rapid sport reim som bygger litt under batterigrepet og er ca 192cm høy.

Ville dere valgt Lowepro Flipside 500AW? Hva er fordelen og ulempen i forhold til 400AW?

Er det en annen sekk dere ville anbefalt?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har en Flipside 400AW, og er ikke spesielt fornøyd med konseptet..

 

Syns den er trang å pakke opp og ned av. Lommen foran er litt trang, og den er ikke spesielt egnet til å ha noe særlig i, fordi når du legger ned sekken for å ta noe ut av hovedrommet, legger du vekten av hele sekken oppå lommen i front.

 

Pluss selvfølgelig for at den har åpning inn mot ryggen. Jeg ville, til det du ønsker anbefalt en LowePro Vertex 200AW, evt. en LowePro ProRunner..

Lenke til kommentar

Jeg har 400AW, og det er den beste sekken jeg har prøvd. Ytterlommen er best til bruksanvisning, pussefiller og annet småtteri som tåler en trøkk, men jeg er uenig med Fredrik angående hovedrommet. Ja, helt nederst i sekken er det litt trangt, men der kan man stappe det man ikke bruker ofte.

 

Jeg valgte 400AW, for det var den største sekken som kan brukes som håndbagasje på fly. :) I min har jeg plass til EOS7D m/15-85, Sigma 30mm f/1.4, Canon 50mm f/2.5, Tamron SP 70-300 VC USD, Sigma 10-20mm, en EOS 1100D med 18-55 og selvfølgelig lader og batterier til begge kameraene

Lenke til kommentar

Se bildet. kamerahus, vertikalgrep + denne Fasten R3 fra Black Rapid bygger 17,5cm i høyden. Vil jeg kjenne en bulk i ryggen om jeg velger 400AW?

På 400AW står det at innermålene er 27x15x42,5cm. Er 400AW 15cm dyp hele veien eller er den enda dypere øverst hvor kamerahuset skal være?

Nå har jeg sett 500AW og den skal være 18cm dyp og det var en putelignende sak helt øverst også. Men den virket dyp og sekken virket veldig stor.

 

Vertex 200AW veier 2,7kg. ca 1 kg mer enn 400AW. Trenger ikke plass til PC.

 

Noen som vet noe om http://www.clikelite...ts/pro-Express/

Noen forhandlere i Oslo?

post-5096-0-91771400-1370254676.jpg

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si om du vil merke speilhuset... Når min sekk ligger på gulvet, er den 17 cm innvendig, så den vil være litt mer oppreist.

 

Hvis du finner en i en butikk, får du sikkert lov til å prøve kameraet i sekken. Elite Foto pleier å ha en del Lowepro på lager. Hvis du ikke finner den noe sted, kan du få prøve min sekk om du er i eller ved Hamar noen gang.

Lenke til kommentar

Mitt kamerahus måler 18 cm med hurtigplate for stativ, og jeg kjenner ikke noe til speilhuset på dette når jeg bærer den på ryggen. 400AW har også en slik pute som bygger ca 2 cm. Den er det fint mulig å ta ut slik at det blir litt mer plass. Og ja, sekken er en del dypere øverst enn den er i bunn. Du må gjerne teste på min og, holder til i Oslo (ca.).. De har også pleid å ha den på JP på Byporten, så det er vel bare å stikke innom der og teste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...