Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen sosialkunnskap VG3 V2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-220810

Kan det være lurt å låne samfunnsfagboka fra første, eller sosiologi- og sosialantropologi fra andre? Eller er det kanskje veldig unødvendig.. jeg vet ikke jeg haha :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220810

De fagene har mange like temaer, men jeg får se hva vi får på forberedelsen først. Men jeg skal hvertfall ta med meg psykologi 2 boka! Har pleid å ha med meg den på tidligere prøver/tentamer i sosialkunnskap, og har en del info om psyken og forskjellige teoretikere/psykologer :-)

Lenke til kommentar

Melder meg inn her! Når og hvordan får vi forberedelsen?

Klokken 9 i morgen får man et gult hefte hvor det står hvilke emner og/eller temaer man må lese på til eksamen. Det var i hvert fall det som skjedde på forberedelsen til rettslæreeksamen. Det gjør lesingen ekstremt mye enklere.

Lenke til kommentar

Det læreren min sier i forhold til innvandringsoppgaven:

 

Fokuser på temaene som er i boken; innvandring og konsekvensene: sysselsetting, kriminalitet (og sosialisering er alltid relevant). Han tror ikke det vil bli en samfunnsøkonomioppgave, pass på at dere ikke fokuserer for mye på økonomispørsmålene.

 

Om det vil bli en oppgave som kombinerer de to temaene er han usikker på, men velferdstaten er ganske straight forvard.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220810

Er det noen som vet om det er opprettet en facebook gruppe når det gjelder denne sosialkunnskap eksamen?

 

Hadde dette på den forrige eksamen jeg hadde på mandag, det var mye lettere å kommunisere og dele informasjon på denne måten :)

 

Aldri tenkt på før! smart :-) du kan lage en da, og bare poste den her etterpå :)

Lenke til kommentar

Relevante kapitler i Livsløp og Velferd, Cappelen, til de som har den boken:

 

Kap. 2: Behov og sosialisering s. 29

Kap. 10: Kriminalitet s. 208

Kap. 12: Sosiale probleme - årsakteorier og forebygging s. 255

Kap. 13: Levekår og livskvalitet s. 279

Kap. 15: Folkevandringer og innvandingspolitikk s. 321

Kap. 16: Integrering av innvandrere s. 343

Kap. 19: Velferdsstaten i Norge s. 395

Kap. 20: Velferdsstaten i framtida s. 415

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...