Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Studere på NKI


Anbefalte innlegg

Hóla,

 

jeg er en av de "selvlærte" IT-konsulentene, som streber etter drømmejobben bare for å få avslag i siste øyeblikk. Det oppleves tøft å ikke ha en bachelor i arbeidsmarkedet, og jeg har for høye ambisjoner til å være fornøyd med å jobbe på "gulvet" i det langsiktige.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å starte opp med enten allmen påbyggning eller forkurs på NKI, og har i forbindelse med dette mange spørsmål om studiehverdagen og arbeidsmengden.

 

Jeg har nettopp startet i en stilling på førstelinje hvor det ikke er overtid eller lange arbeidsdager, og har et lite håp om at det lar seg gjøre med en fulltidsstilling mot studiene jeg nå vurderer. Har noen erfaring fra disse fagene, eller lignende fag?

 

Generelt sett fisker jeg etter erfaringer fra andre studerer, eller har studert disse fagene på NKI eller hos andre institusjoner :-)

 

Nevner for øvrig at jeg har studert hos Noroff tidligere, og at jeg har erfaring med nettstudier som konsept fra før.

 

På forhånd takk for svar.

 

-Edgar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Edgar,

 

Jeg er (nesten) selv i samme situasjon som deg.

Jeg her 25 år, mangler nok 2 fag fra vgs, men det gjør ikke noe man kan søke med 23/5 regelen om man har de nødvendige timene, som regel fra vgs så har man det, da jeg gikk i Elektro og allmennpåbygg siste år.

 

Jeg er nå på 2. linje etter nesten 6 år på 1. linje, det var i grunn bare fordi jeg ikke visste at det fantes 2. linje osv. :) Visste ikke at jeg hadde 1. linje engang.

 

Jeg vurderer nå å ta en bachelor. Jeg har iallefall startet med en sertifiserting i Microsoft produkter, MCSA. Det fikk jeg jobben min til å betale for, som regel betaler for det.

Etter det vurderer jeg en Bachelor, jeg vurderte NKI, men de tilbyr ikke noe Bachelor i IT. Samtidig ønsker jeg å ikke jobbe med IT i lengden men som leder eller prosjektleder o.l.

 

Derfor vurderte jeg Open University, anbefaler deg å ta en titt på det. Hadde vært interessant å vite hvor gammel du er :)

 

Send gjerne en svar her eller PM så kanskje vi kan snakkes nærmere :)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...