Varog Kervarec Skrevet 6. mai 2013 Skrevet 6. mai 2013 Å hevde at det nå er gratis å ringe hos Netcom, er som å påstå at det er gratis å dusje hos Elixia.Debatt: Gratis du, liksom
mortalisk Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er enig, borsett fra at forbrukerombudet bør gjøre noe som helst. Hvis noen føler seg lurt får de heller gå til sak for svindel og/eller ta lærdom og tenke seg om bedre neste gang. Jeg klarer fint å velge det abonnementet som er best for meg. Dersom forbrukerombudet skal bruke ressurser på dette, må jeg betale. Det skader de smarte forbrukerne, samtidig som det indirekte sier at folk ikke har noe ansvar selv.
Varog Kervarec Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Skrevet 7. mai 2013 Forbrukerombudet skal føre tilsyn med at næringsdrivende markedsfører produktene og tjenestene sine i samsvar med markedsføringsloven. Det er ikke tilfeldig tidsfordriv vi snakker om her, men en lovpålagt plikt. Hvis du misliker at ombudet gjør dette, så er det loven, og ikke dens håndhever, du bør angripe. I så fall er det politikerne du bør klage til. Å klage på at Forbrukerombudet håndhever markedsføringsloven, blir som å skulle sutre over at politiet setter kjeltringer i fengsel.
Anbefalte innlegg