Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes C180 - Varsellamper henger og vifte slår inn


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Kjører en Mercedes C180 1998 modell. Har hatt problemer med at de fleste varsellampene i dashbordet plutselig kommer på under kjøring. Samtidig som varsellampene kommer på, starter kjølevifta, dette være seg om det er sommer eller vinter. Speedometeret og andre instrumenter fryser samtidig når dette skjer.

 

Bilde av hvordan det ser ut.

http://i.imgur.com/kBD0Q7C.jpg

 

 

Video

http://www.youtube.com/watch?v=9eybX_Y-j_g

Skru ned lyden, kan bli høyt når jeg filmer ved vifta.

 

Noen som har hatt lignende problemer og forslag til feilsøking/løsning?

 

På forhånd takk!

 

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

 

Har du hatt noen reparasjoner på bilen i det siste, hvor det kan ha blitt surra med noen jordingspunkter?

 

Takk for svar.

 

Ikke hatt noen reparasjoner i det siste. Dette problemet startet vel for omlag ett år siden. Vi har en teori om at temperaturmåleren kanskje gjør et utslag på vifta, men dette er bare en teori og gir ikke noe støtte for hvorfor varsellampene lyser. Har hørt etter på ett mercedesforum uten svar, dessverre.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å sjekke om det er litt lav spenning på batteriet? Har opplevd litt juletretilstander i dashbordet når alternatoren har vært ødelagt eller ikke gitt nok strøm til batteriet.

Med motoren av, sjekk hvor mange volt batteriet har med et voltmeter. Har den under 12 trenger det å lades.

Skru så på motoren og mål volt nå. Dersom alternatoren fungerer bør tallet stige til minst 13 volt.

Gjør den ikke det kan alternatoren ("dynamoen") være defekt.

Lenke til kommentar

Nå er det 100 år siden jeg har jobbet med Mercedes, men jeg erindrer at dette var en ganske vanlig feil. Mener at det var styreenheten til vifta (den KAN være plassert bak venstre innerskjerm) som har irret og blitt ødelagt.

Anbefaler deg å ta av innerskjermen på venstre side foran og se om det sitter en grå boks der, den er nok det som skaper problemet. Delenummeret står på den og du kan bestille fra f.eks. Auto-Trio eller Ebay for å få en rimelig reparasjon.

Lenke til kommentar

Nå er det 100 år siden jeg har jobbet med Mercedes, men jeg erindrer at dette var en ganske vanlig feil. Mener at det var styreenheten til vifta (den KAN være plassert bak venstre innerskjerm) som har irret og blitt ødelagt.

Anbefaler deg å ta av innerskjermen på venstre side foran og se om det sitter en grå boks der, den er nok det som skaper problemet. Delenummeret står på den og du kan bestille fra f.eks. Auto-Trio eller Ebay for å få en rimelig reparasjon.

 

Takk for svar! Undersøker dette.

Lenke til kommentar

Nå er det 100 år siden jeg har jobbet med Mercedes, men jeg erindrer at dette var en ganske vanlig feil. Mener at det var styreenheten til vifta (den KAN være plassert bak venstre innerskjerm) som har irret og blitt ødelagt.

Anbefaler deg å ta av innerskjermen på venstre side foran og se om det sitter en grå boks der, den er nok det som skaper problemet. Delenummeret står på den og du kan bestille fra f.eks. Auto-Trio eller Ebay for å få en rimelig reparasjon.

 

Noe formening foresten om hva en slik koster ca?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...