Gå til innhold

Jeg skal kjøpe og bygge min første data... HELP ME !!!


MaFiA

Anbefalte innlegg

ja jeg har 8000 kr har har kun skjerm,Mus,Tastatur og høytalere.

 

Trenger Kabinett,CPU,HD,HK,DVD og sånt

 

hva burde jeg kjøpe har litt lyst på

Abit KG7 RAid

AMD athlon T-bird 1,4 ghZ

512 DDR ram

GF2 GTS 32 DDr

Western Digital Caviar 80/60 Gb 7200 Rpm

 

Håper dere kan legge til/fjerne gi meg tips til bygging osv.

 

gjerne mail meg URL er eller bilder,tips etc.

 

MaFiA !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en helt grei sammensetning av komponenter det der. Personlig hadde jeg heller gått for en av AMD's nye XP-prosessorer. Disse yter litt bedre enn standard Athlon. Riktig nok er de noen hundrelapper dyrere men...

 

Når det gjelder hovedkort, er Abit svært gode. ASUS og MSI kommer imidlertid i løpet av måneden med hovedkort basert på VIA's KT266A chipset som er en del raskere enn dagens hovedkort med VIA og AMD chipset.

 

Kabinett: InWIN-kabinettene som selges er ganske stillegående og kommer med 300W powersupply. (800,-)

Evt. kan du kjøpe et AOpen-kabinett. Disse er også relativt stillegående. Disse ligger gjerne en hundelapp eller to lavere i pris.

 

DVD: Kjøp deg en pioneer DVD-spiller. Disse er gode og relativt billige (ca 750,-)

 

Ikke glem å kjøpe vifte til prosesoren!

 

linker:

test av hardware ol. (engelsk) http://www.tomshardware.com

 

håper dette kan hjelpe deg litt på vei...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: copycatz på 2001-10-18 00:59 ]

Lenke til kommentar

Kabinett:

 

link til webshop som selger dette:

http://flexi-data.no/visdb.exe?action=88&a...up=107310&name=

 

link til produsent:

http://www.in-win.com/framecode/ino_s506.html

 

 

Et utvalg av vifter kan du finne hos http://flexi-data.no

Velg "Vifter"->"CPU" fra menyen. Viften som du trenger må passe til socket A. Hvis du er nøye med lydnivået, så velg en vifte med lavest mulig dB. Dette står vanligvis oppgitt på sidene for den enkelte vifte. Pass også på at viften er godkjent for den prosessorhastigheten du velger.

 

[ Denne Melding var redigert av: copycatz på 2001-10-18 12:28 ]

Lenke til kommentar

Ser at Databutikken selger KT266A-kort for bare 1400,- (Epox) Om ikke Asus eller Abit matcher den prisen, er det noen grunn til å ikke gå for Epox :?

 

Jeg betalte ca 650,- for mitt Ashima 300W big-tower. Ryktene sier dette er et lusent kab, noe jeg ikke har merka enda (bortsett fra beina)

 

T-bird 1,4 = 1250,-

XP 1600 = 1500,-

Er ikke dette et enkelt valg eller ??

 

TaisolCGK760 er rimelig stille < 30 db.

 

Grunnsystem for ca 4500,- som knuser det meste. Resten brukes på ordentlig grafikk..... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-24 21:01, WIpER_ skrev:

Har du noen som helst plan om å overklokke, løp å kjøp ett chieftech dragon tower, de har suveren kjøling hvis du putter vifter i de orginale plassene. Funker kjempebra, dessuten leveres de med en stille 340w PS.


Vel, stille og stille fru blom..... En kompis av meg har den derre aktuelle 340 watt strømforsyninga, og den e langt fra stille......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

>Abit KG7 RAid

 

KT266A! kjøp MSI hvis du absolutt vil ha RAID og USB2. EPoX hvis du vil ha kraft! (epox slo alle andre på en test på anandtech)

 

>AMD athlon T-bird 1,4 ghZ

 

kjøp XP 1600+. den er jo 20% kaldere på samme klokke frekvens og er raskere. do it!

 

>512 DDR ram

 

orginal ram, 2x256 gjerne (litt billigere), uten ECC, cas2!

 

>GF2 GTS 32 DDr

 

GF2Ti eller GF2 GTS PRO 64MB sier jeg.

 

>Western Digital Caviar 80/60 Gb 7200 Rpm

 

kjøp denne eller Maxtor DiamondMax. sjekk testen på tomshardware.com

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

uanstt ka slaks kabinett du velge ikkje velg aopen hq45 dei e smaa og tronge, du faar nesten ikkje luft sirkulasjon i dei eg har hq45. sikker paa at cpu temp hadde gaatt ned 10 grader vist eg hadde storre kabinett!! kjiop so stort kabinett som du har raad til!!!

 

(kan ikkje bruke 3 siste bokstavane i alfabetet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...