Gå til innhold

Major issue


catnip

Anbefalte innlegg

Har siden jeg kjøpte pcn som står i signatur stressa med at den slår seg nesten helt av når jeg spiller spill.

Bare viftene går på halv hastighet. Har lenge mistenkt høy temperatur men går mer og mer vekk fra den teorien etter jeg har adda en haug vifter og stillt opp de som kan være av warnings og cpu shutdown.

Har prøvd maskinen med annen harddisk ,ram ,cpufan skjermkort og prøvd å unplugge alt annet som jeg ikke har bruk for ... ingenting hjelper!

Da jeg skulle prøve med annen strømforsyning oppstod et lite problem ,finner ikke cdrom ,brenner og slave harddisken hadde blitt master ...

jeg har koblet tilbake alt det andre og prøvd å få de til i bios med vises ikke og auto detection virker ikke. jeg er litt i tvil på de pluggene på harddisken som kan flyttes på men siden de har fungert før jeg unplugga bør de vell virke?

jeg mangler og en ledning på strømforsyningen en firkantet 4polers med 2 gule og 2 svarte ledninger.. kan det være feilen ? den starter win og internett fungerer men viser ikke komponentene som er tilkoblet .. ei ikke i aida eller add hardware i windows..

 

noen som vet hva som kan være problemmet? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at du mangler 12 volts kontakten (den med 2 gule og 2 svarte) kan være skyld i stabilitetsproblemene når du spiller. Hovedkortet får rett og slett for lite strøm på 12 volt. Sjekk verdiene på 12 volt med f.eks. Motherboard Monitor, mens systemet er under last.

 

Skjønte ikke helt det du skrev videre. Fikk du de andre problemene etter å ha byttet tilbake til den første strømforsyningen, eller bare når du brukte den andre? :shrug:

Lenke til kommentar

har en annen strømforsyning for å teste om det er den det er noe gale med ,har 2 faktisk jeg kobla på orginal forsyningen og på der det mangla 12volts kontakten ,resten går på en annen psu .. finner fremdeles ikke cdrom,brenner eller master though. har flasha bios kobla fra og kobla på men hjelper ikke :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...