Gå til innhold

Kjøpte S4 fra Tele2, men vil ha forsikring på den.


Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Heisann,

Jeg har bestilt Samsung Galaxy S4 fra tele2, men har lest om forsikringer og diverse, og vil gjerne ha dette. Finner ikke noe sted at tele2 har egen mobilforsikring, så jeg lurer på to ting:

Kan jeg avbestille telefonen fra Tele2 nå? Den er ikke sendt og ikke betalt.

Kan jeg bestille forsikring fra andre steder, uten å må gå igjennom masse surr og tull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellige selskaper opererer med helt forskjellige vilkår. Men reiser du/er borte fra hjemmet ditt en viss periode (avhengig av vilkår), så kan tap av mobil eller skade på mobil dekkes av reiseforsikringen.

 

Uansett anbefaler jeg ikke den løsningen, da reiseforsikring er dyrere, kan ha en høyere egenandel også må du huske på at det ikke er en ren mobilforsikring. Ingen garanti at saken din går igjennom om historien din er tvilsom og du mangler dokumentasjon. Dekker heller neppe økonomisk misbruk om den blir stjålet, uten at jeg har hold for det.

 

Og når du skal kjøpe ny mobil fra en evt. annen operatør velger du ikke One Call, med mindre du ikke har noe imot å betale overpris på mange hundrelapper for ny telefon. Operatører som bruker Codan Forsikring er billigst, men den dekker minst, bl.a. ikke vannskader. Operatører som benytter Gjensidige sin dekker alt, men den er en del dyrere. I tillegg varierer egenandelene noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...