Crumpler Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Hei! Som i overskriften, så holder jeg på å lage en slags dagbok med et begrenset antall tegn på hvert innlegg, og det kan da være fint å se hvor mange tegn man har igjen. Forstår dere da hva jeg mener? txtKommentar.maxChars = 50; var nameRC:int = (txtKommentar.maxChars - txtKommentar.length); txtKommentar.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, calculate); function calculate(event:Event=null):void { txtRemain.text = nameRC; } Jeg vil at denne skal oppdatere seg etter hvert som man skriver. Det kan godte være at jeg er ute og kjører, i så fall, hva ville dere gjort? Setter stor pris på hjelp
1BlueAnd1White Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 (endret) hva med dette? txtKommentar.maxChars = 50; var nameRC:int = txtKommentar.maxChars txtKommentar.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, calculate); function calculate(event:Event=null):void { nameRC-- txtRemain.text = nameRC; } eller du kan bruke dette Endret 23. april 2013 av 1BlueAnd1White
1BlueAnd1White Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 jeg går it2 på videregående og jeg driver å lærer flash nå. Hvorfor har du "event:Event=null" inni parantesen? jeg pleier å ha "e:KeyboardEvent"
Crumpler Skrevet 23. april 2013 Forfatter Skrevet 23. april 2013 Takk for svar Jeg fant ut av det, og det ser ut til å fungere fint. txtKommentar.maxChars = 50; var txtKommentarDiff:int = 0; txtRemain.text = "20 tegn igjen"; txtKommentar.addEventListener(Event.CHANGE, txtKommentarChangeEvent); function txtKommentarChangeEvent(e:Event):void { txtKommentarDiff = txtKommentar.maxChars - txtKommentar.length; txtRemain.text = txtKommentarDiff + " tegn igjen"; }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå