Gå til innhold

Nytt speilrefleks


Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk

 

Nå har jeg lyst til å kjøpe et nytt speilreflekskamera. Jeg sliter derimot med å velge ut og se hva som er fordeler og ulemper med de ulike kameraene.

 

Jeg tar mye portrett- og naturbilder. Jeg har brukt både Canon og NIkon tidligere, men har alltid foretrukket Nikon.

 

Jeg har et budsjett på 7000 kr. Jeg lurer også på om jeg ska kjøpe et "gammel" og "billig" kamerahus og heller koste på et godt objektiv.

 

Det er så mye som rår og sies. Jeg vet å ta noenlunde gode bilder, men ikke god på det tekniske. Kan noen bare fortelle meg hva som er lurest å kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar bilder av ting som ikke rører seg fort så trenger du strengt tatt ikke noe bedre enn Nikon D3200. Dyrere kameraer har ikke betydelig bedre bildekvaltiet, det er andre ting som er forskjellen.

 

Involverer naturbildene at du ramler rundt i skogen sommer og vinter, dag og natt i all slags vær så kjøp et brukt D700 eller et nytt D800.

 

Så finn ut hva du trenger først, ellers kommer du til å kjøpe et kamera som ikke dekker behovet ditt.

 

Hva er problemet med det kameraet du har og det objektivet du har? Er det størrelsen på Samsungen du liker eller finessene?

Lenke til kommentar

Hvis du tar bilder av ting som ikke rører seg fort så trenger du strengt tatt ikke noe bedre enn Nikon D3200. Dyrere kameraer har ikke betydelig bedre bildekvaltiet, det er andre ting som er forskjellen.

 

Involverer naturbildene at du ramler rundt i skogen sommer og vinter, dag og natt i all slags vær så kjøp et brukt D700 eller et nytt D800.

 

Så finn ut hva du trenger først, ellers kommer du til å kjøpe et kamera som ikke dekker behovet ditt.

 

Hva er problemet med det kameraet du har og det objektivet du har? Er det størrelsen på Samsungen du liker eller finessene?

 

D700 og D800 er flotte kameraer, men hvis du skal løperundt i all slags vær i fjellet, skogen osv. så ville jeg heller dratt på et lettere kamera enten D7000 som du kan få brukt for en god penge. Hvis du ønsker et litt lettere kamera, men som da ikke tåler regn og uvær, og ikke har fullt så mange knapper (må stupe in i menyen litt oftere) så er D3200 knall bra kamera. Eventuelt kan du vente til D7100 faller en tusen lapp eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...