Gå til innhold

Abit NF7-S V.2 bæbu-lyd og shutdown

Jg.a

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som du ser i temaet har jeg et lite problem. Får ikke en gang bootet får den slår seg av.

Har:

Abit NF7-S V.2

2500+Barton

Globalwin kjøler

1x512 MB TM ram

GF2 MX 400

WD 120GB

Har lastet ned ny bios osv. men rekker ikke å laste den inn før den slår seg av.

Noen forslag på løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter jeg stillte opp vcore og agp volt i bios ... sirene lyd kom men maskinen starta uten skjerm. bytta til gammelt skjermkort så starta den igjen og virka fint .. gikk i bios og stillte tilbake og satte ned igjen volt så ble den bra igjen :-)

Skrevet

Hadde den sirenen de første gangene jeg prøvde å starte maskinen min. Etter at jeg la inn en annen versjon av XP funket den fint. Men den er litt varm....

Hva er det egentlig den sirenen prøver å si?

Skrevet

CPU temp er sikkert for varm, montert kjøleren riktig?

Tror det er CPU Overheat Protection på hk som lager ambulanse lyden.

Skrevet

På mitt hk får jeg den sirene lyden når jeg prøver å innstallere winxp, jeg kommer gjennom en loading skjerm, men så når selve setupen skal starte slår den seg av. jeg har lagt inn ny bios.

Skrevet
Den GlobalWin vifta di. Den er vell ikkje ein Silent Twin?

Ehm. GlobalWin er da virkelig ikke det samme som Silent Twin? Silent Twin er jo laget som et samarbeid mellom microplex og no danske greier? (rett meg hvis jeg tar feil)

Skrevet

Sorry. Skreiv før eg tenkte. :oops:

Har du den GlobalWin vifta som har lignar på Silent Twin?

Fullt navn:

Global Win CPU-vifte Socket A/7/370/fcpga TAK58, Opp til 2600+

Poenget er at den kan settes på to veier, grunnet at den skrues på plass med ein stor skrue på toppen. Vist den står feil veg vil "bæbu" lyden komme etter ein liten stund med varme utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...