Gå til innhold

Lundeportrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fint portrett og en god komposisjon, Fotogigen ! :)

Gode farger og jeg liker at vi ser fuglens blikk så tydelig.

Opplever dog at det mangler litt på det tekniske og tror lukkerhastigheten kunne vært 1/400 i stedet for 1/500.

Begrunnelse:

Det som er definert som høylysområdet i Lightroom er noe overeksponert mens helt i enden av toneomfanget, altså den enden som er definert som hvitt; oppleves som undereksponert.

Dette gir et litt flatt lys.

Foreslår følgende endringer i Lightroom:

1) Highlights: -100

2) Whites: +60

Skrevet

Takk for kommentarer! det er mulig det kan trenge en ørliten justering... jeg skal prøve de verdiene du anslår Birger.. men husk, lundefuglen er ikke hvit i ansiktet.. derimot gråtone...

Skrevet

Takk for kommentarer! det er mulig det kan trenge en ørliten justering... jeg skal prøve de verdiene du anslår Birger.. men husk, lundefuglen er ikke hvit i ansiktet.. derimot gråtone...

Jeg glemte å nevne at jeg var så "streng" for jeg vet hvilket høyt nivå du har på dine bilder og at jeg ville poengtere viktigheten av å eksponere til høyre i histogrammet.

Det som er mest hvitt i dette bildet ditt er ikke ansiktet men heller en refleks i øyet samt brystpartiet.

Det kan godt være at jeg er ute og sykler, men en diskusjon tar vel ingen skade av :)

Skrevet

Takk Birger, jeg setter svært stor pris på slike kommentarer som kan forbedre bildene mine! selv den minste ting er viktig og en diskusjon rundt bildene er jo bare bra.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...