Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hm, noen føelser å skrive ned.


Anbefalte innlegg

Dette kan bli litt rotet, da jeg ikke vet hva jeg skal skrive selv en gang, har aldri vært god på å utrykke meg.

 

Er det bare som syns verden er noe dritt?

Jeg sitter her og ler, men er alltid litt trist.

Dere andre ser ut til å ha det bra, og leve så godt..

Mens jeg sliter bak, alene, og kan ikke holde tritt.

Å, ja, jeg ler da like mye som en hver annen mann.

Men under er jeg like tom som en Imsdal uten vann.

Glede, sorg, sinne, og jubel, og behag

Alt dette har dere.

Mens jeg sitter med den samme nummenheten, og ikke følger annet, enn ensomheten her bak.

 

Oi, jeg skrev et dikt! :p

Ja, det der var improvisert nå, og forklarer situasjonen min ganske greit egentlig..

 

Jeg føler meg helt.. borte.

Jeg gir egentlig F i alt, og føler sjeldent glede ved noe, jeg smiler jo rundt venner, men ikke ekte.

Eller venner, er de det? Jeg har ingen jeg kan snakke med hvis det er faktisk er noe.. mer noen jeg henger med for å ikke stå alene.

Ikke er jeg med de på fritiden heller.. 90% av tiden min går vel på en venn (min beste siden 1. men kan liksom ikke snakke med han heller...) og data.

Jeg er også blitt veldig.. nervøs sosialt. Jeg er stille, steller meg bakerst, og sier ingenting. Ikke klarer jeg å få ett vettugt svar heller. Det rare er at når jeg snakker med fremmede, eller hvis jeg snakker over nett, kan jeg både være morsom og frempå.

Og eneste gangen jeg får noe skikkelig føelser er hvis jeg blir sinna, det skjer ekstremt sjeldent, men min mor (og ingen andre) har drevet med dit noen ganger, og da kollapser jeg nesten. Har sittet en gang, å skjelvet/gråtet i 4 timer, mens jeg ligger som en ball på gulvet. Med låst dr så klart, når alle andre sover, og jeg er alene.

 

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette heller, kanskje noe her som har opplevd det samme?... :(

Anonym poster: 0dc6a577f614a6b3531e6fba71773979

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips: Det er bedre å være alene, en med folk som forventer (falske venner) at man skal smile hele tiden. Man blir ikke lykkelig av å nikke til gjennomsnittssamfunnet.

 

Tenk utradisjonelt/på dine egne egentlige meninger om alt og ingenting, og man vil øyeblikkelig se ting annerledes.

Endret av PokemonLuv
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan godt være, men detter har pågått i snart 2,5år, og begynner sakteå nærme meg en grense... Anonym poster: 0dc6a577f614a6b3531e6fba71773979

 

Fint dikt du lagde, og jeg skal tenke litt over problemet ditt og forhåpentligvis gi deg et brukende tilbakemelding.

 

Posten din oser i hvert fall at du er minst like oppegående som meg selv, så det er sagt

 

:)

Lenke til kommentar

Tips: Det er bedre å være alene, en med folk som forventer (falske venner) at man skal smile hele tiden. Man blir ikke lykkelig av å nikke til gjennomsnittssamfunnet.

 

Tenk utradisjonelt/på dine egne egentlige meninger om alt og ingenting, og man vil øyeblikkelig se ting annerledes.

 

Det er IKKE bedre å være alene. Man kan bli syk hvis man ikke har noen å prate med.

 

Men til anonym: Begynn å trene! Hvis du ikke gjør det allerede. Hele livet ditt kan forandre seg.

Det er kanskje lurt å gå til legen og fortelle hvordan du har det også. Enten om du blir henvist til en spesialist ol., eller om du bare kan prate med legen av og til.

 

Husk at det ikke er flaut å gå til psykolog! Alle typer mennesker gjør det, uansett om de ikke har problemer.

Lenke til kommentar

Det er IKKE bedre å være alene. Man kan bli syk hvis man ikke har noen å prate med.

 

Men til anonym: Begynn å trene! Hvis du ikke gjør det allerede. Hele livet ditt kan forandre seg.

Det er kanskje lurt å gå til legen og fortelle hvordan du har det også. Enten om du blir henvist til en spesialist ol., eller om du bare kan prate med legen av og til.

 

Husk at det ikke er flaut å gå til psykolog! Alle typer mennesker gjør det, uansett om de ikke har problemer.

 

Det gjelder ikke for alle, andre finner mer glede i sitt eget selskap.

Endret av PokemonLuv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er IKKE bedre å være alene. Man kan bli syk hvis man ikke har noen å prate med.

 

Men til anonym: Begynn å trene! Hvis du ikke gjør det allerede. Hele livet ditt kan forandre seg.

Det er kanskje lurt å gå til legen og fortelle hvordan du har det også. Enten om du blir henvist til en spesialist ol., eller om du bare kan prate med legen av og til.

 

Husk at det ikke er flaut å gå til psykolog! Alle typer mennesker gjør det, uansett om de ikke har problemer.

 

Trener jeg :) 2 ganger i uka, styrke.

Og, ikke ha noen å snakke med er vel der jeg er nå i praksis.. :(

Og var hos psykolog når jeg 13-14, med mamma der.

Kan ikke si at jeg var 100% ærlig, men skjedde jo ikke noe. Anonym poster: 0dc6a577f614a6b3531e6fba71773979

Lenke til kommentar

Jeg tror at det er bedre å skrive på englesk her,,,siden kansje er det litt vanskelig å si noe om denne komplisert tråden.

 

I can understand your situation,especially when I came to Norway.Here I know only 2 persons and in most of times I'm alone.

It's not a problem of being alone, just as PokemonLuv mentioned above. There are people who enjoy being alone. But I think if you don't like being alone or you always feel lonely and helpless, then there will be problem.

Go for exercise is a good choice. Join some group exercises, it really helps.

Find some new interests/hobby for yourself, cooking,drawing, maybe learning Chinese :p Then you will find you have lots things to do, time is not enough actually.

Go out, not always stay at home or stay before PC. Even reading can be more interesting when at library.

Everyone has skeleton in the closet. Don't think that you are the only one who is lonely or having all kinds of problems.

If you feel bad and want to cry, then actually let go the tears help you get back to better mood!

 

There is a comic drawn by a famous Chinese, It's about a girl jumped from 11th floor, but she found that at 10th floor, a beloved couple are fighting, at 9th floor, tough Peter are crying, at 8th floor May's fiance is with her best friend, at 7th floor,Dan is eatting anti-depression medicine,,,,,she thought she is the most unlucky person in the world, but then she found everyone has his own trouble.And she falls to the 1st floor, everyone then looks at her.This is somehow telling us that don't worry, shit happens and you are not alone ;)

http://zhuangyuancheng.soufun.com/bbs/1010087801~-1~6969/138094163_138094163.htm

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan legge til en morsom ting. (ts altså)

 

Når jeg skyper, og er med noen venner jeg har i bærum så er jeg lystig, og morsom, og er faktisk i godt humør..

 

Men her hjemme er jeg stille, står bak, og svarer på det jeg blir spurt om for det meste.. eller svar som skriker at jeg ikke bryr meg..

 

Får meg til å lure å om det er noe med meg...? Anonym poster: 0dc6a577f614a6b3531e6fba71773979

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...