Gå til innhold

Test: God lyd og smarte løsninger


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det i 2 uker nå, og er veldig fornøyd med lydkvaliteten og "stirdiness". Det er stort og dyrt, men sammenlignet med mitt in-ear Bose-sett er lydkvaliten suveren, naturlig nok. Det jeg ikke finner ut av, er hvordan jeg kan koble til 2 enheter samtidig, feks mac (spotify) og telefon (SGS3). Om noen kan forklare meg det er jeg evig takknemlig. :)

Fungerer det greit å koble det sammen med PC'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt det i 2 uker nå, og er veldig fornøyd med lydkvaliteten og "stirdiness". Det er stort og dyrt, men sammenlignet med mitt in-ear Bose-sett er lydkvaliten suveren, naturlig nok. Det jeg ikke finner ut av, er hvordan jeg kan koble til 2 enheter samtidig, feks mac (spotify) og telefon (SGS3). Om noen kan forklare meg det er jeg evig takknemlig. :)
Fungerer det greit å koble det sammen med PC'en?

 

Det funker som snott å pare det med macen. Og nettbrettet. Og telefonen. Visstnok opptil 8 enheter samtidig. Og jeg fant ut hvordan man parer det med 2 enheter samtidig, man setter det i pare-modus og holder inne pare-knappen og "pil opp" samtidig til en tone avspilles. Det som dog BØR nevnes i artikkelen, er at det får kvalitets-konsekvenser når man har det paret til to enheter samtidig. Feks om jeg hører på radio på macen og telefonen ringer, så er samtalekvaliteten omtrent på linje med en boks-telefon med to blikkbokser og hyssing mellom.

 

Når det derimot er paret bare med tlf, er samtalekvaliteten bra.

 

Det er jeg _virkelig_ liker med headsettet er at navigasjonsknappene virker med spotify, noe som ikke var tilfellet med Jabra sitt bluetooth-headsett.

 

Alt i alt; Tipp topp tommel opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt nå 2 uker headsett med Lumia 920 og syns at dom er et meget bra kjøp. No ledninger, støydemping, batteri holder minst 3 dager i min bruk. Med Nokia musikk og nedlastede CD:er syns at lydkvalitet er minst like bra som wired Bose med støydemping (målt med mine ører), bruker også Spotify. Men det beste for meg er, at jeg slipper ledninger.

 

Hands-free lyd kvalitet med Lumia er også meget bra, synd at man har ikke lov å bruke headsett i bilen når man kjører (tror jeg).

 

Jeg har brukt headsett også med PC med Windows 8 og Spotify uten problemer. Jeg er positivt overrasket også avstand som bli dekket uten problemer.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tips: når du skal kommentere komfort med on-ear hodetelefoner, sørg for at også noen med briller tester dem. Noen hodetelefoner ender med å presse brillenstengene mer hardt inn mot hodet.

 

Ellers vil jeg nevne Sennheiser MX450-X Travel, dette en av få hodetelefoner som støtter Bluetooth OG støydempning OG har samtale/lyd knapper OG er sammenleggbare OG kan brukes når batteriet er gått tomt OG ser noenlunde greie ut på hodet.

 

Disse Nokia-telefonene ser for jævlige ut med sin glossy plast-finish, dessverre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har noen her erfaring med Sennheiser MM 450-X TRAVEL eller MM 550-X TRAVEL?

Jeg har flere ganger nesten bestilt meg MM 550-X TRAVEL fordi den har det jeg ønsker, som thehunger skriver: "støtter Bluetooth OG støydempning OG har samtale/lyd knapper OG er sammenleggbare OG kan brukes når batteriet er gått tomt OG ser noenlunde greie ut på hodet."

Men når jeg leser tester får ikke den akkurat skryt for lydkvaliteten - spesielt ikke med støydemping på. Så da heller jeg mot disse, da... Hmm.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...