Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg tenker å studere rettsvitenskap til høsten. Har mest sannsynlig mulighet til å komme inn på integrert masterprogram ved UiB, og samme studie på vårsemesteret ved UiO. Men av flere grunner så vil jeg helst bo i Kristiansand og lurer derfor på om jeg stiller mye svakere med en grad fra UiA for så å søke meg inn på master i Bergen?

 

UiA har en avtalte med UiB, men vil det dermed si at jeg er "garantert" en plass ved masterstudiet? Litt kjedelig å ikke få en plass som jeg kunne fått hvis jeg søkte meg inn på integrert masterprogram fra starten av..

Har noen erfaringer fra UiA? Hvordan er kvaliteten på undervisning, forelesere, oppfølging?

 

Har også lest at privatskoler som f.eks. Treider har bedre oppfølging av studenter som resulterer i bedre gjennomsnittskarakterer enn UiO. Hvis jeg først skal legge meg ut på et såpass krevende studie som Jus så vil jeg gjerne at undervisningen skal være best mulig - kunne privatskole være tingen hvis man har økonomien til det?

 

Takker for alle innspill! :)

Endret av lolatmeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ønsker Master i rettsvitenskap fra UiB, søker du deg inn via samordna opptak på vanlig måte. Dvs at du blir vurdert på bakgrunn av vgs-karakterer. Du er ikke garantert å komme inn. Du kan deretter få godkjenning for fag du har fra før, og i henhold til denne avtalen, er det vel automaisk godkjenning av de tre første årene.

Går selv i Bergen, og opplegget her er greit nok - så lenge du trives med ukentlige obligatoriske innleveringer og oppmøte i seminar. Du får altså en del oppfølging. Hvordan det er på UiA, vet jeg ikke.

Endret av fredrikba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...