Gå til innhold

Problem med Nokia Lumia 920. Softreset/hardreset låst seg.


Anbefalte innlegg

Hei, sliter med en selvforskyldt feil.

Det hele startet med at jeg skulle fabrikkresette min Lumia. Telefonen var fult ladet og sto i laderen da den ble fabrikkresatt. Etter en times tid gikk jeg bort for å sjekke mobilen, da stod "tannhjulene" som beskriver at mobilen jobber med noe stille. Dette endret seg ikke på 5 minutter.

 

Jeg tok derfor en soft reset av telefonen (volum ned og power). Telefonen slo seg da av og startet med Nokia logoen, Dette har skjedd flere ganger før at telefonen har låst seg etter en soft reset så jeg lot den ligge.

 

Etter 30 minutter hadde ikke noe skjedd jeg tok derfor en hard reset av telefonen (volum ned + power + kamera). Etter at jeg gjorde slo telefonen seg av og jeg fikk beskjed om at telefonen var tom for strøm. Jeg satte den derfor i laderen, og når telefonen får nok strøm starter den automatisk og stopper opp på nokia logoen.

 

Jeg kommer derfor ikke lenger og får ikke startet mobilen.

 

Noen som har noen forslag på hva jeg kan prøve videre?

 

 

Mvh Tor Helge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, sliter med en selvforskyldt feil.

Det hele startet med at jeg skulle fabrikkresette min Lumia. Telefonen var fult ladet og sto i laderen da den ble fabrikkresatt. Etter en times tid gikk jeg bort for å sjekke mobilen, da stod "tannhjulene" som beskriver at mobilen jobber med noe stille. Dette endret seg ikke på 5 minutter.

 

Jeg tok derfor en soft reset av telefonen (volum ned og power). Telefonen slo seg da av og startet med Nokia logoen, Dette har skjedd flere ganger før at telefonen har låst seg etter en soft reset så jeg lot den ligge.

 

Etter 30 minutter hadde ikke noe skjedd jeg tok derfor en hard reset av telefonen (volum ned + power + kamera). Etter at jeg gjorde slo telefonen seg av og jeg fikk beskjed om at telefonen var tom for strøm. Jeg satte den derfor i laderen, og når telefonen får nok strøm starter den automatisk og stopper opp på nokia logoen.

 

Jeg kommer derfor ikke lenger og får ikke startet mobilen.

 

Noen som har noen forslag på hva jeg kan prøve videre?

 

 

Mvh Tor Helge.

Hei. Jeg har en løsning for å hard resette Lumia 920. Du må ta det som et privat råd og ikke ifht hvor jeg er ansatt :) slike ting gjøres helt på eget ansvar, men jeg har gjort dette selv uten problemer. Du mister alt som er lagret på telefonen!:

 

Step 1

Make sure the charger is disconnected.

1. Switch the power Off.

2. Press and hold the Volume down and connect the charger, if succeed an exclamation mark (!) is shown on the screen.

 

(To exit press the Volume Down + Power Key and hold them for 10 seconds).

 

Step 2

Then input Keys in the following order:

1. Volume up

2. Volume down

3. Power

4. Volume down

 

Step 3

The phone will reset and boot up automatically.

 

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg prøvde fremgangsmåten, som en annen bruker beskrev tidligere i denne lenken, på min Nokia Lumia 1020 da den låste seg...og den fremgangsmåten fungerte helt utmerket. Har kopiert inn fremgangsmåten her:

 

"Step 1
Make sure the charger is disconnected.
1. Switch the power Off.
2. Press and hold the Volume down and connect the charger, if succeed an exclamation mark (!) is shown on the screen.

(To exit press the Volume Down + Power Key and hold them for 10 seconds).

Step 2
Then input Keys in the following order:
1. Volume up
2. Volume down
3. Power
4. Volume down

Step 3
The phone will reset and boot up automatically."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...