Gå til innhold

Coaxial kabel og splitting


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg flytter inn i en ny leilighet, og pusser denne opp. Jeg er nå i planleggingsfasen for kabellegging.

 

Det kommer en coax-kabel ut fra veggen, analog fra GET med TV. Jeg skal oppgradere denne til å inkludere internett.

 

Jeg planlegger å splitte kabelen i to, primært for å få internett/modem i ett rom (arbeidsrom) og TV-signaler (i stua).

 

Hvordan løser jeg dette best mulig?

 

Jeg har lagt en dobbeltskjermet kabel til stua og lagd en hannplugg jeg har tenkt å feste til en splitter. Jeg gjør det samme med kabelen til arbeidsrommet.

 

(billig splitter) http://www.clasohlson.com/no/Delefilter/Pr223689000

(billig kabel) http://www.clasohlson.com/no/Antennekabel/Pr490158010

 

Det er under 10 meter fra splitteren til hvert av uttakene. Jeg må også kjøpe et nytt koblingspunkt.

 

Vil disse produktene gjøre jobben? Kan jeg rimelig forbedre splitterboksen / er det et poeng? Hvilket koblingspunkt bør jeg kjøpe? Må jeg passe på noe viktig ved installasjon?

 

På forhånd, takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror du heller skal ringe Get jeg. Hvis dette ikke fungerer eller du får problemer i fremtiden og de merker at du har montert mye selv. Så må du betale for teknikertimen. NB. Splitterne til clas ohlson fungerer IKKE så veldig bra. Dobbeltskjermet kabeler er IKKE tett nok for dette formålet.

 

Spørsmålet er også hvordan du har laget denne hannpluggen. Hvorfor ikke få et skikkelig coax nett med en gang og få leverandøren til å montere dette forskriftsmessig. kan tenkes at du må legge om hele nettet hvis du får problemer og da renner pengene ut døra.

 

Dette gjelder forsåvidt kunder av alle tv leverandører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...