Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polaris starter, men stopper når chock tas av.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skulle starte snø scooteren for en liten time siden. Når jeg drar den igang med full chock starter den. Tar ned på halv chock og etterhvert ingen chock. Da jeg tar av chocken og skal gi litt gass stopper den mommentant.

Noen som vet hva det kan være?

 

Kjørte foresten med den i går, da merket jeg ingenting.

 

Mvh, Hanssennord

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynlegvis så er det bare at du ikke har kjørt motoren varm nok! Du gjør motoren aggressiv ved å gi for mye gass når den er kald. Kjør gjerne med choken i et halvt minutt eller noe sånt før du tar den av!

 

Hei,

 

Jeg skulle starte snø scooteren for en liten time siden. Når jeg drar den igang med full chock starter den. Tar ned på halv chock og etterhvert ingen chock. Da jeg tar av chocken og skal gi litt gass stopper den mommentant.

Noen som vet hva det kan være?

 

Kjørte foresten med den i går, da merket jeg ingenting.

 

Mvh, Hanssennord

Lenke til kommentar

Da har jeg vært ute å faktisk fått kjørt litt.. Jeg fikk begynt å kjøre med halv chocke. Da jeg tok den av i fart fikk jeg fortsette, men den varierte veldig på turtallet? da jeg holdt klipa inne gikk den ned, og plutselig opp til der den opprinnelig skulle ligget, da akselrerte scooteren også. Etter noen runder på jordet kjørte jeg ned, da jeg stoppet opp gikk scooteren på tomgang, men døde ut med en gang jeg skulle gasse på..

 

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar

Kan det være vann i bensinen? Hvis det er tilfelle pleier det å hjelpe med en dæsj kondensfjerner i bensintanken. Ellers kan det kanskje være lurt å sjekke tennpluggene?

Jeg er litt dum når det gjelder dette. Men når jeg sjekker tennpluggenem hva skal jeg se etter? Tviler på vann i bensin, kjørte den dagen før dette skjedde..

Lenke til kommentar

Er ikke noen mekaniker jeg heller for å si det slik. :) For å finne ut om det er gnist i pluggen kan du skru ut pluggen, sette plugghetten på, og sette enden av pluggen i mot godset på motoren. Da skal du se at det gnistrer i pluggen når du drar i startsnora.

Lenke til kommentar

Er ikke noen mekaniker jeg heller for å si det slik. :) For å finne ut om det er gnist i pluggen kan du skru ut pluggen, sette plugghetten på, og sette enden av pluggen i mot godset på motoren. Da skal du se at det gnistrer i pluggen når du drar i startsnora.

Problemet er løst. Dårlig tennplugg. :hmm:

Men som noen sir så var det merkelig at den skulle gå bedre med chocke på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...