Gå til innhold

Around-ear + forsterker (DAC) til rundt 4000kr


Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg leter etter hodetelefoner pluss forsterker til rundt 4000kr til sammen. Hodetelefonene bør være under 3000kr. Husk på at de må være around-ear. God komfort hadde vært godt :)

 

Jeg liker lukkede hodetelefoner, men ikke et must.

 

Midlertidige forslag:

 

Hodetelefon: T70

 

DAC/Forsterker: Fiio E07K

 

Hva liker mr. Fredag Kveld?

 

Jeg liker at lyden jeg hører på skal være klar, men jeg har ikke hørt på mye hi-end hodetelefoner før. Jeg hater "Beats-Lyden", og ble skuffet av at folk tror at disse er best. Bassen overdøvet alt, som på Maroon 5 sin musikk hørte jeg ikke at han sang pga basslinen + basstromma.

 

Jeg må ha bass der det er bass, fordi jeg hører på en del elektronisk musikk. Jeg hører på diverse EDM (Electronic Dance Music), dubstep + undersjangere (som brostep og drumstep) (Ja, jeg vet at dubstep vi hører på ikke er ekte dubstep og blablabla).. Glitch hop og liquid drum and bass hører jeg også en del på.

 

Jeg må også ha go'lyd til Susanne Sundfør, og rock! Timbuktu er også en koselig kar å få godlyd av. Rock er veldig viktig! Som Metallica, Led Zeppelin, Guns'N'Roses og diverse.

 

Det blir vel balansert lyd med dyp og god bass jeg vil ha..? :)

 

Hva har jeg bestemt meg for?

 

Jeg vil ha en god DAC. Jeg synes at mobil-lyden er bedre enn PC-lyden, og da er det noe feil. Jeg hører mest fra PC'en, så jeg tror jeg tar Fiio E07K. Jeg trenger ikke en hodetelefon til 3000kr, en Focal Spirit One eller en Beyerdynamic Custom One holder sikkert lenge. Jeg vil i hvertfall ha en hodetelefon til under 3000kr!

 

Er det mye å hente på en hodetelefon som koster 3000kr? Er de bedre enn en 2000kr telefon?

 

Takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler sterkt og da mener jeg veldig sterkt Mad Dog by Mrspeaker 299+40USD som lander på 2700kr etter at tollvesenet har gjort sitt.

 

Eller så har du Focal Spirit one som du nevnte men jeg syns ikke lyden er helt 100% i forhold til UE6000(nøytral lyd men litt kjedelig), Sony MDR-1R (varmt lydbilde med lit mere en nøytral bass og mids) eller til slutt Sennheiser Momentum(kan være for små og bli ubehaglige ellers god lyd og nøytralt lydbilde).

 

Er vell dissa jeg hvil påstå at er de beste av de veldig portable over ear hodetelefone som er relativt nye i markedet. Ellers hvis super portablitet ikke har så mye å si anbefaler jeg igjen Mad Dog sterkt, lyden er på linje med LCD 2 rev2 som jeg også har(bare at de er lukkede og er super comfy).

 

https://www.mrspeakers.com/Audiophile-fostex-t50rp-upgrades-mrspeakers-mad-dog/MrSpeakers-Mad-Dog-Alpha-Pad

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke? Spirit One eller Custom one?

T70 :)

Anbefaler sterkt og da mener jeg veldig sterkt Mad Dog by Mrspeaker 299+40USD som lander på 2700kr etter at tollvesenet har gjort sitt.

 

Eller så har du Focal Spirit one som du nevnte men jeg syns ikke lyden er helt 100% i forhold til UE6000(nøytral lyd men litt kjedelig), Sony MDR-1R (varmt lydbilde med lit mere en nøytral bass og mids) eller til slutt Sennheiser Momentum(kan være for små og bli ubehaglige ellers god lyd og nøytralt lydbilde).

 

Er vell dissa jeg hvil påstå at er de beste av de veldig portable over ear hodetelefone som er relativt nye i markedet. Ellers hvis super portablitet ikke har så mye å si anbefaler jeg igjen Mad Dog sterkt, lyden er på linje med LCD 2 rev2 som jeg også har(bare at de er lukkede og er super comfy).

 

https://www.mrspeake...d-Dog-Alpha-Pad

Orker ikke å kjøpe en 300$ hodetelefon i utlandet til 2700kr når jeg får en 500$ til 3000kr i Norge :) Trenger ikke å være portable! Jeg vil bare ha mest mulig lyd og komfort for pengene ;)

 

Takk for alle gode svar! Takker også for eventuell mer veileding!

Lenke til kommentar

Det er jo det du får av Mad Dog, den er i lydklasse som hodetelefoner til 6000-10000kr. Hvis du tar deg en tur på head-fi.org hvil du kjønne at det er noe veldig spesielt med den. Skal selge min lcd2 rev2 nå, kostet meg 8900kr siden at de er ikke noe særlig "step up" fra Mad Dog

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar

Det er jo det du får av Mad Dog, den er i lydklasse som hodetelefoner til 6000-10000kr. Hvis du tar deg en tur på head-fi.org hvil du kjønne at det er noe veldig spesielt med den. Skal selge min lcd2 rev2 nå, kostet meg 8900kr siden at de er ikke noe særlig "step up" fra Mad Dog

Selge den til meg for 3000? ;p

Lenke til kommentar

T70 var en hodetelefon jeg var veldig skuffet over etter å ha hatt dt880 og 990. Virket som at de gikk en step bakover. Mad Dog er bedre for å si det slik, men men. Er jo ikke mye forskjell i hodetelefon verdenen og de fleste overdriver forskjeller. Den store tingen med Mad Dog og Hifiman og Audeeze er at de bruker orthodynamic/planar magnetic driver. De er super raske siden de har mye demping og stopper vibrasjoner fortere.

 

T70 er gode og det er mulig og få dem i norge så man har mulighet til å bestille og prøve dem og kan deretter levere tilbake. Pluss garanti er en pluss. Sånn lydmessig så er lydbildet litt likt dt880 men ikke like nøytralt, veit om en på head-fi som har moddet dem for mer en 400dollar for å få t70 på linje med beyer sin topp modell.Kan jo nevne at Dan aka MRSpeakers er en super grei person og handle med, han har super service og snakker med oss som kunder rett ut. Fptt veldig mye ros på head-fi for sin support og over produktet.

Endret av Leonarfd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

T70 var en hodetelefon jeg var veldig skuffet over etter å ha hatt dt880 og 990. Virket som at de gikk en step bakover. Mad Dog er bedre for å si det slik, men men. Er jo ikke mye forskjell i hodetelefon verdenen og de fleste overdriver forskjeller. Den store tingen med Mad Dog og Hifiman og Audeeze er at de bruker orthodynamic/planar magnetic driver. De er super raske siden de har mye demping og stopper vibrasjoner fortere.

 

T70 er gode og det er mulig og få dem i norge så man har mulighet til å bestille og prøve dem og kan deretter levere tilbake. Pluss garanti er en pluss. Sånn lydmessig så er lydbildet litt likt dt880 men ikke like nøytralt, veit om en på head-fi som har moddet dem for mer en 400dollar for å få t70 på linje med beyer sin topp modell.Kan jo nevne at Dan aka MRSpeakers er en super grei person og handle med, han har super service og snakker med oss som kunder rett ut. Fptt veldig mye ros på head-fi for sin support og over produktet.

Noen gode hodetelefoner som finnes i Norge/Norske nettbutikker i ca samme prisklasse/litt under T70? :) Bruk prisjakt.no for å se :)

Lenke til kommentar

Åpne hodetelefoner:

Philips Fidelio X1 (ganske nye har hørt mye bra om dem er lettdrevne)

Beyerdynamic DT880 (250ohm eller 600ohm)

Sennheiser HD600 (samme pris men lydbildet er bedre i 600 en 650 synes mange.)

 

Lukkede:

Sony MDR-1R (kan få min rimelig på finn ;), super men trenger ikke den lenger)

Sennheiser Momentum (veldig god lyd, men litt småe for meg siden de hviler litt på øret)

AKG K550/K551(litt kjip lyd i forhold til Momentum og mdr-1r)

UE6000 (om du greier looken, pluss ikke bruk NC modusen siden lyden er bedre uten)

 

Kjøper alt for mange hodetelefoner har solgt veldig mange av dem da, prøver å slutte å lese om nye produkter.. men så vanskelig da..

Lenke til kommentar

Åpne hodetelefoner:

Philips Fidelio X1 (ganske nye har hørt mye bra om dem er lettdrevne)

Beyerdynamic DT880 (250ohm eller 600ohm)

Sennheiser HD600 (samme pris men lydbildet er bedre i 600 en 650 synes mange.)

 

Lukkede:

Sony MDR-1R (kan få min rimelig på finn ;), super men trenger ikke den lenger)

Sennheiser Momentum (veldig god lyd, men litt småe for meg siden de hviler litt på øret)

AKG K550/K551(litt kjip lyd i forhold til Momentum og mdr-1r)

UE6000 (om du greier looken, pluss ikke bruk NC modusen siden lyden er bedre uten)

 

Kjøper alt for mange hodetelefoner har solgt veldig mange av dem da, prøver å slutte å lese om nye produkter.. men så vanskelig da..

Hei! Kan jeg få mer info om MDR-1R og hvorfor jeg bør kjøpe de (Og av deg?)

Lenke til kommentar

Hmm, MDR-1R har en mere smooth lyd signatur en Momentum og UE6000. Mye ligger i at den har ikke den typiske v formade grafen, sony er kjent for å ha en del "mids". men her er det ikke like fremhevende som en del av dems andre modeller.

 

finn.no funker ikke atm, de koster 2200kr nye og selger dem for 1600kr med frakt i hele norge eller for 1500kr ved henting. Bor ved tønsberg.

 

En veldig god artikkel som var på head-fi angående julegaver til jul som var står ganske mye om dem og at Jude mener de er det beste under 500$ på markedet. Er jo ikke helt enig på det pga Mad Dog men tror ikke han har heller prøvd dem ennå.

 

http://www.head-fi.org/a/2012-head-fi-holiday-gift-guide-over-ear

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...