Gå til innhold

Tekst i filmer i tv


Anbefalte innlegg

Jeg kjører filmer fra iTunesbiblioteket inn til appleTV, og har også undertekster i filmfomatet .srt. Er det mulig å enten konvertere .srt til ett format som iTunes støtter, eller få .srt inn i itunes og deretter bli tilgjengelig i AppleTV.

 

Lurer også på hvilken kabel jeg trenger for å koble appleTV til stereoanlegget.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dessverre. Undertekstene må være inkludert i videofilen. Hvis du har de i iTunes-biblioteket ditt antar jeg at du allerede har konvertert de fra MKV til MP4.

 

Hvis ja, bruker du Handbrake? Der kan du legge inn subs fra .srt-filen før du konverterer MKV-filen. Da vil undertekstene ligge inni MP4-filen, slik at du slipper å ha en løs .srt-fil.

 

Apple TV kan sende lyd ut fra den optisk lydutgangen eller gjennom HDMI. Begge disse alternativene er digitale. Er altså ingen analoge utganger på Apple TV. Hva slags stereoanlegg har du? Dersom du har en DAC er det bare å koble den og Apple TV sammen gjennom en optisk kabel. Dersom du ikke har en DAC, kan du kjøre RCA-kabler fra TV-en til forsterken.

 

Alternativ 1: Apple TV -> Optisk ut -> Optisk inn i DAC

Alternativ 2: Apple TV -> HDMI ut -> HDMI inn i TV-en -> RCA ut fra TV-en og inn i forsterkeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...