Villmink Skrevet 15. september 2003 Skrevet 15. september 2003 Hei Har i løpet av noen måneder motatt 3 emails med spam av kategorien "enlarge your penis", som er adressert til adresser som er forskjellige fra min, men med @netcom etternavn slik som min. Jeg ringte NetCom kundeservice etter at jeg hadde mottat den andre for noen uker siden. De kunne ikke si hva det kom av, men kunne bekrefte at jeg ikke hadde disse adressene som alias. De lovte å gi meg tilbakemelding men jeg har ikke hørt noe. Jeg er veldig forsiktig med mail adressene mine, mottar nesten aldri spam så det er kjipt å få andres. Fikk i dag den tredje og ser ikke noe grunn til å spørre NetCom siden de ikke fant ut av det første gangen jeg ringte. Noen her som vet hva dette kan være? Kan jeg risikere at mailer adressert til meg havner hos helt andre personer med @netcom adresse?
ledigbrukernavn Skrevet 15. september 2003 Skrevet 15. september 2003 Tror jeg har fått noe liknende, da stod jeg som CC sammen med en hel haug andre.
FamP Skrevet 15. september 2003 Skrevet 15. september 2003 Det er ikke noe stort problem for de som sender ut e-post å "trikse" med adressene. Jeg mottar ofte e-post som tilsynelatende er til andre. Mottar også e-post fra meg selv..... Det du ser i adressefeltene er ikke nødvendigvis det som serverne benytter for å sende e-posten. Prøv å åpne e-posten i et e-post program som kan vise detaljert "heading". Der vil du kunne se de virkelige e-postadressene som ble benyttet.
Sorce Skrevet 15. september 2003 Skrevet 15. september 2003 FamP har et godt poeng, når det gjelder spam bruker avsenderen alle mulige triks for å få deg til å åpne mailen. inkludert å la det se ut som om den er til noen endre, sendt fra dg selv osv.. Detter er ikke noe nytt triks.. husker enda i gamle dager når jeg sendte mail fra [email protected] og lign... og desverre er det lite du kan gjøre, få deg et mailwasher program eller.no Det pleier og hjelpe
Panter Skrevet 15. september 2003 Skrevet 15. september 2003 Selv om du aldri har brukt en mail-konto eller ikke gitt adressen til noen som helst er det ikke noe problem å få spam for det. De tar alle mulige bokstav og siffer kombinasjoner og parrer de med kjente domenenavn.. You lose..
Cursed Skrevet 15. september 2003 Skrevet 15. september 2003 For å svare på topic: De hadde litt til overs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå