Gå til innhold

Innspill/forslag på HW til HTPC m/blu-ray


Anbefalte innlegg

God Kveld!

 

Nå skal det kjøpes HTPC til stua. Jeg har laget en foreløpig liste av komponenter, men er ikke helt oppdatert på hva som egner seg. AMD kontra Intel, mest for pengene etc..

 

Her er listen

 

Det HTPCen må ha av kapasitet må være tilsvarende det den skal brukes til og gjerne litt ekstra.

 

Skal brukes til / må ha:

- Blu-ray filmer (3D)

- Streaming av HD filmer over lokalnettet.

- HDMI (1.4)

- Mulighet for oppgradering

- Netflix, Viaplay, SUMO osv..

- Musikktjenester

- Relativt støysvak

 

Skal ikke brukes til gaming, kun operere som en godt kvalifisert HTPC. Budsjett 5000,- +/-

 

Det jeg er usikker på er valg av socket på HK og derav CPU/APU, strømforsyning og muligens hvilken Blu-Ray spiller man burde gå for til. Er en mid(+)-end bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Er ikke glad i integrert grafikk, vil bl.a kunne hente standard drivere fra AMD og vet ikke om det funker på integrert gpu. Du har også valgt et m-atx, samt et htpc kabinett. Med mindre du vil ha "stuekomponent" design, så kan et tradisjonelt kabinett være like greit å jobbe med samt kunne tilby bedre lufting.

 

Ut over det så har man jo andre design med plass til mer:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=768783#info

Lenke til kommentar

Dette kabinettet støtter bare 5,25" Slim Line.

Dette passer.

http://www.komplett....aspx?sku=742156

Obs! Støtter ikke 3D. Kan ikke finne noen slim line som støtter det.

Hvis 3D er viktig for deg så må du se deg etter et annet kabinett.

Du kan vurdere dette.

http://www.komplett....aspx?sku=634220

 

Takker. Det med slim spiller la jeg ikke merke til selv. Trenger i grunn ikke 3D, er bare en kjekt-å-ha ting. Og jeg har falt for Fractal sitt kabinett så går nok for det uansett :)

 

Hvordan er resten av hardwaren? Jeg vipper litt mellom AMD A6-5400K og A8-5600K. Og muligens gå for en 500W strømforsyning

Lenke til kommentar

Takker. Det med slim spiller la jeg ikke merke til selv. Trenger i grunn ikke 3D, er bare en kjekt-å-ha ting. Og jeg har falt for Fractal sitt kabinett så går nok for det uansett :)

 

Hvordan er resten av hardwaren? Jeg vipper litt mellom AMD A6-5400K og A8-5600K. Og muligens gå for en 500W strømforsyning

 

Har laget et oppsett så du kan se litt på. Fractal Design Node 605 1.092,00 kr. ASUS M5A78L-M/USB3 434,00 kr. Bestilt, forventet på lager d. 28-02-2013 Kingston SSDNow V300 SSD - 120GB 624,00 kr. Corsair Enthusiast Series Modular TX550M 539,00 kr. AMD FX-6100 792,00 kr. Corsair 8GB DDR3 1333Mhz (2x4GB) XMS3 337,00 kr.kr. Sony NEC Optiarc BD-5750H 754,00 kr. MSI R7770-PMD1GD5 - grafikkort - Radeon HD 7770 784,00 kr. Pris i alt 5.356,00kr.

Fra Proshop.no

Endret av ace85
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

ace85: Så veldig bra ut, til overraskende lav pris. Liker skikkelig skjermkort, bedre strømforsyning osv. Kjenner ikke kabinettet, ville nok lagt i så fikk et "stille" siden det skal stå i stua.

Lenke til kommentar

Synes ikke du bør kjøpe 95watt cpu hvis du tenker støysvakt, og til ditt skisserte bruk kommer du aldri til å få bruk for noe annet enn integrert grafikk.

 

Eksemplet jeg har satt sammen holder lenge til hans bruk, så det blir ikke mye load på cpu eller gpu. Mindre varme, mindre støy. Denne maskinen blir mer allsidig, hvis det skulle bli behov for det. Og bra med muligheter til og oppgradere senere. Hvis han velger å bruke integrert grafikk, så kan han bruke penger på en corsair H60. Da blir maskinen så å si lydløs.

Men det er Metino som bestemmer hva han skal bruke pengene til.

Lenke til kommentar

Tror nok jeg går for socket FM2 løsning. Har ei oppfatning av (uten å ha satt meg så godt inn i det) at AMD A85X Hudson D4 chipsett besitter mer features som USB 3.0 og Sata 6Gb/s og virker generelt mer oppdatert på teknologien. Er en billigere løsning enn det du har plukket ut Ace85, selv om det er mer futt i det systemet. Velger en annen SSD som ikke har noe med Sandforce å gjøre pga tidligere erfaringer.

 

Komponenter: (produktene er tilfeldig plukket fra leverandørene)

CPU/APU: AMD A6-5400K eller A8-5600K

Strømforsyning: Corsair TX550

Blu-Ray: Samsung

SSD: Crucial m4 64GB

Kabinett: Fractal Design Node 605

Minne: Crucial Balistix 8GB

Hovedkort: ASRock FM2A85X Extreme4-M / ASUS F2A85-M

Pris: ca 4200,- fra Proshop.no

 

Noen som ser noen mangler/brølere her?

Endret av Metino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...