Gå til innhold

Ny dress 3k, usikker på farge


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk at mørkeblå dress, mørkeblått slips, hvit skjorte og hvitt tørkle er støkent sammen, men også veldig pent. Kan fort bli i overkant formelt i enkelte sammenhenger der f.eks en mørk skjorte hadde gjort seg bedre.

 

Strengt tatt anbefaler jeg å ha (minst) to dresser siden de har forskjellige bruksområder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dette er den første ordentlige dressen min. Skal nok ha meg en til, men det kommer nok først senere :)

For å være helt sikker, skal/kan slipset ha den samme blåfargen som dressen? Bør jeg ha prikker eller mønster?

Sorry for mange spørsmål, men er ny i gamet :)

Lenke til kommentar

Slipset skal aldri ha samme farge som dressen. Det blir flatt og uten variasjon. Slipset skal passe til skjorte og dress uten å ha for stor kontrast til resten av antrekket. Det skal heller ikke ta for mye oppmerksomhet vekk fra ansiktet ditt. Da må du tenke litt på hva slags farger du kler; varme vs kalde farger.

 

Du kan ha mønster på slipset, men regelen er selvsagt at jo mindre mønster jo mer formelt uttrykk.

 

Hva slags mønster du kan ha avhenger av hvor opptatt du er av å følge moten. De siste årene har det vært mye ruter, men både striper, prikker og paisley er vanlig å bruke. Det er også ganske vanlig med ensfarget slips med ulike former for struktur i stoffet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

20130216_203017_zpsa2d60b63.jpg

Dressen sitter veldig bra, så først på en fra Volt, men den var litt for stor og litt for lang. Fant denne på Ødegaard, og er fornøyd med den :)

Mangler bare klokke nå, men det tar vi senere. Tenker jeg handler meg en blå skjorte, for litt mer uformelle anledninger.

Tusen takk til alle som har svart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...