GK Explozive Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 hei igjen. Når du har et program som begynner som dette : public class skrivUt { public static void main(String args) { } } altså uten " [] " (mellom String og args), og skal skrive ut en linje eller to, så får jeg compileringsfeil når jeg bruker System.out.println("......."); Hvordan skal jeg klare å skrive informasjon ut ?
zulo Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Du må vel ha String[] args, String args[] eller (String... args) tror jeg.. Endret 14. februar 2013 av zulo
jevli Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 args skal være en matrise, og headeren på main-metoden din må da være: public static void main (String args[])
GK Explozive Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Skrevet 14. februar 2013 Det skal være : public class SannhetsTabell { public static void main(String[] args) { men et kjapt spørsmål. Har fått oppgave i å skrive ut de morgans lover. jeg skal bruke : // Skriver sannhetsverdier for de boolske uttrykkene // for alle permutasjoner av a og b. skrivUtRad(false,false); skrivUtRad(true,false); skrivUtRad(false,true); skrivUtRad(true,true); * Programmet skriver ut sannhetstabellen for de boolske uttrykkene: * !(a || b) * !a && !b * !(a && b) * !a || !b noen som kan komme med tips til hvordan/hvor jeg begynner ?
Kiff Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 (endret) noen som kan komme med tips til hvordan/hvor jeg begynner ? I skrivUtRad(boolean a, boolean b): Skriv ut hvilket uttrykk du validerer og resultatet av det. Gjør det for alle fire testene. I main: De fire kallene til skrivUtRad du allerede har listet. Endret 14. februar 2013 av Kiff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå