Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barbering i armhulene og deodorant

Cooky

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nesten aldri noe synlig hår under armene/i armhulene, av den grunn at jeg barberer hele kroppen (utenom lår, bein og hode) alt ifra noen ganger i uken til noen ganger i måneden.

Jeg har med andre ord nesten aldri noe synlig hår i armhulene, og derfor spør jeg:

- Er det nødvendig for meg å bruke deodorant?

- Er det en spesiell type jeg heller burde bruke?

- Jeg vil egentlig ikke at det skal lukte noe annet i armhulene enn det jeg tilfører av lukt selv (f.eks parfyme), noe det gjør, når man bruker deodorant.

TIps? Råd?

Det kan nevnes at jeg er en ganske rolig person, gjør aldri hard aktivitet, svetter aldri, og om jeg noen gang hadde trenet (f,eks tatt noen armhevinger) ville jeg gått i dusjen i 1 time om jeg hadde vært svett av det, eller ikke.

Endret av Cooky
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja du bør bruke deo, er ikke hår eller svette som gjør at du lukter men bakterier i kroppen/huden som brytes ned til syrer. Svette lukter faktisk ikke.

Det fins parfymefritt deo, kjøp det...

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Skrevet

Ja du bør bruke deo, er ikke hår eller svette som gjør at du lukter men bakterier i kroppen/huden som brytes ned til syrer. Svette lukter faktisk ikke.

Det fins parfymefritt deo, kjøp det...

Så hvorfor svetter jeg lettere, og lukter mer når jeg har normalt mye hår der?

Kan disse deodorantene som kvinner ofte bruker være et alternativ? Hva kalles disse?

Skrevet (endret)

Fordi syrene bygger/sammler seg opp på håret.

Hva de kalles? Eh...deo det også tipper jeg. Som sakt, det fins til menn også.

Endret av AvidGamer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...