Gaudal Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Maskinen fryser jevnlig, alt bare stopper opp og jeg må hard-boote. Trenger råd og hjelp. Har byttet ut både SSD og vanlig HDD. Med nyinnkjøpte. Har kjørt full memtest86+ uten feil. CPU ligger på 50c med stock kjøler. Har byttet ut alt USB-utstyr med nyinnkjøpte. Har formatert 10+ ganger og har kun vanlige drivere installert. Kræsjer ofte i Firefox av en eller annen grunn. Aldri i spill. Selv om det ofte egentlig er helt random når maskinen fryser. Jeg får ingen BSOD vel å merke. Det som står igjen er strømforsyning, skjermkort og hovedkort/CPU. Hva gjør jeg? Specs: Intel i5 2500k, ikke klokket. msi p67a-gd65 b3 Silver Power SP-SS500 500W PSU Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Neppe softwarefeil om du har reinstallert 10 ganger. Har du forsøkt å titte på spenningene på hovedkortet? Vurdert firmware oppdatering for hovedkortet? Det kan også være skjermkortet. Jeg hadde et kort som funket fett i 3D, men som kræsjet i hytt og pine i 2D fordi kortet var defekt. Fikk heller ingen BSOD, bare frys.
Gaudal Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Skrevet 10. februar 2013 Æsj, skrevet 3 ganger nå, men kræsjer rett før jeg får trykket "POST". Har vært problemfritt nå i 3 uker, før jeg i dag fjernet en skjerm fra HDMI-porten. Sammenheng med skjermkort kanskje? oppdaterer BIOS og formaterer for å se om det hjelper.
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Vanligvis vil et skjermkort klare å hente seg inn hvis det er noe galt med driver eller 3D-biten, men ved problemer med 2D-maskinvaren har jeg ofte opplevd at kort bare frøs hele maskinen. Den fryser vel bare i Windows, ikke ellers i boot og DOS og slikt?
Gaudal Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Skrevet 10. februar 2013 (endret) Så har jeg installert ny CD-brenner, BIOS og formatert og det ser greit ut så langt. Forskjellen i spenninger på HK ser ut til å være endret, i form av at 5V nå varierer mye mer i spenning ( 5V+). Nå får vi se hvordan dette går. Takk for tilbakemelding og svar :-) Endret 10. februar 2013 av Gaudal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå