Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette spørsmålet kan sikkert virke litt dumt. Men jeg prøver å lære meg REST og skal prøve å lage et webbassert REST system ved å bruke ASP.NET MVC 4. Jeg tror jeg forstår konseptet ganske greit. Men de fleste tutorialsene jeg finner benytter de seg av Fiddler for å vise hvordan konseptet fungerer og lager aldri noe enkelt GUI. Og de som lager GUI har så mye kode at det er veldig tidkrevende å sette seg inn i.

 

Jeg lurer derfor på om noen her bare kunne bare lagd en bitteliten kode for å vise hvordan for eksempel en knapp og C# koden i en kode samhandler. Kan bare være så enkelt som en "Hello world" eller noe. Forstår alt så mye bedre dersom det er litt mindre kode om gangen.

 

Ser for meg noe sånn, vet ikke om det er mulig en gang, er litt forvirret for å være ærlig da jeg forventet meg litt mer ASP lignende koding:

 

HTML:

<button id="button1" text="Press me" />

 

C#

public string Get(){
  string s = "Hello World"
  return s;
}

 

Noe sånt kanskje? :hmm::hm:

Beklager om syntaks er litt wierd, er egentlig java-programmerer og har nettopp begynt med C#...

Endret av erten_fjerten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en god guide av Glenn Block på Channel9 som viste dette veldig bra. Men dersom dere har har noen andre linker, ressurser eller eksempler som dere anbefaler hadde jeg satt pris på om dere delte de her :wee:

 

Her er iallefall linken til filmen dersom noen andre skulle ønske å se den:

http://channel9.msdn...e-REST-with-WCF

Endret av erten_fjerten
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...