Gå til innhold

Kjøp av laptop til CAD tegning.


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Skal kjøpe ny laptop som hovedsaklig skal brukes til lettere CAD tegning med TurboCAD.

 

Tegner ikke store detaljerte tegninger, kun bilverksteder med diverse innhold. Så trenger ikke noe super PC.

 

Idag bruker jeg faktisk en 5år gammel laptop med Core2duo prosessor og Nvidia 125mb dedikert skjermkort, noe som holder helt til jeg legger til farger og skygger. Da går det litt treigt.

 

Ønsker:

 

- Ikke windows 8.

- Pris ikke over 10-12000.

- Gjerne bra batteri. Kommer til å brukes litt ute hos kunder.

- SSD. (ikke nødvendig)

- Helst 17" skjerm. Men kan nøye meg meg 15". Bruker ekstern skjerm.

 

Legger ved systemkravene under. Regner med at prisen burde holde for å dekke disse systemkravene. Kjøper heller en litt "overkill" PC istdenfor for å kjøpe en som holder akkurat til kravene. Vil ha PCen litt mer enn 1år før den er ubrukelig..

 

post-104092-0-68911100-1359997417_thumb.jpg

 

 

Dette PC kjøpe haster litt da desverre min gammel Dell begynte å fuske idag, så hadde vært supert om jeg kunne ha kjøpt PCen på Expert eller Elkjøp. Hvet jeg ikke får så mye for penga der, men har ikke tid å vente 5-6dager på posten desverre..

 

Noen som kan gi med noen hint til hvilke skjermkort og CPUer som er "inn" for tiden, evt. link til spessifikke Laptoper?

Endret av Lukilock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke store utvalget på expert og elkøp som jeg kan se.

 

Men har funnet denne:

http://www.expert.no...hlaptop/p/5665/ Windows 8........ uff

 

Evt. noen som har noen spesifikke?

 

angående oppløsinga, så bruker jeg ekstern skjerm når jeg tegner. Den skjermen som er på laptopen blir kun brukes ute hos kunden og andre småting. Er redd utvalget blitr meget lite med stor oppløsing :)

Endret av Lukilock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...