Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermdriveren sluttet å svare og er blitt gjenopprettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Last ned og kjør DriverSweeper for å fjerne alle driverne til skjermkort fra maskinen. Innstaller så driver på nytt. Har du overklokket skjermkortet? Returner til default i såfall, og prøv igjen.

 

Kjør memtest på minnet ditt, jeg hadde problemer for noen dager siden med at alle spill avsluttet seg selv, noen ganger med beskjed om at skjermdriveren sluttet å svare. Viste seg å være en defekt minnebrikke.

Lenke til kommentar

Last ned og kjør DriverSweeper for å fjerne alle driverne til skjermkort fra maskinen. Innstaller så driver på nytt. Har du overklokket skjermkortet? Returner til default i såfall, og prøv igjen.

 

Kjør memtest på minnet ditt, jeg hadde problemer for noen dager siden med at alle spill avsluttet seg selv, noen ganger med beskjed om at skjermdriveren sluttet å svare. Viste seg å være en defekt minnebrikke.

STILL WONT WORK <3
Lenke til kommentar

Kjørt minnetest? Har du overklokket kortet?

 

Kan laste ned MSI Afterburner for å ha kontroll på kortet, temp, frekvenser, viftehastighet osv. Der kan du justere viftehastigheten hvis temperaturen er høy.

Ser i en annen tråd at du sier temperaturen ligger på 90 grader, det er høyt. Vil anbefale MSI Afterburner slik at du kan legge inn din egen vifteprofil, altså justere hvor mange prosent viften skal slå inn på de forskjellige temperaturene.

 

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx

 

Gå inn her og last ned alle oppdaterte drivere for Windows 8, regner med du har 64 bit-systemet. Før du gjør det bør du slette samtlige drivere via Driver Sweeper for å sørge for at ikke det blir driverkrasj.

 

Om problemet fremdeles oppstår når du har sørget for at skjermkortet ikke er overklokket og fått justert viftene på kortet slik at temperaturen ikke går særlig høyere enn 75 grader under last, og har installert alle drivere for windows 8, AMD catalyst og selve skjermkortet bør du sørge for at alle innstillinger i BIOS er satt til default.

 

Som oftest er det et driver-problem som lager kvalme. Deretter temperatur og/eller overklokking. Hvilke minnebrikker har du? Størrelse og hastighet?

Endret av tommytoa
Lenke til kommentar

Hadde dette problemet engang, Testet alt av ram og at temperaturen var ok. Fant ingen feil, reinstallerte flere ganger. Os og driversweep.

 

Det morsomme var at jeg hadde to identiske systemer, hvor det ene virket og det andre hadde dette problemet.

 

Endte med at jeg tok skjermkortet ut av problem-pc'en og satt det i en 3dje pc. Måtte bare få en annen type skjermkort inn i problem pc'en.

 

Noen ganger virker rett og slett ting ikke sammen, selv om de skal.

 

Uflax

Lenke til kommentar

Kjørt minnetest? Har du overklokket kortet? Hvilket kort snakker vi om, og har du noen idé om hvilke temperaturer kortet kjører på?

 

Kan laste ned MSI Afterburner for å ha kontroll på kortet, temp, frekvenser, viftehastighet osv. Der kan du justere viftehastigheten hvis temperaturen er høy.

minne test kjørt der var alt som det skulle. vi snakker om et AMD Radeon HD 6900 Series (6970) kortet kjører på alt imellom 60-90 grader vet ikke om dette er normalt. men kan laste ned MSI Afterburner for å se hva den sier. så jeg kommer tilbake på den.
Lenke til kommentar

Hadde dette problemet engang, Testet alt av ram og at temperaturen var ok. Fant ingen feil, reinstallerte flere ganger. Os og driversweep.

 

Det morsomme var at jeg hadde to identiske systemer, hvor det ene virket og det andre hadde dette problemet.

 

Endte med at jeg tok skjermkortet ut av problem-pc'en og satt det i en 3dje pc. Måtte bare få en annen type skjermkort inn i problem pc'en.

 

Noen ganger virker rett og slett ting ikke sammen, selv om de skal.

 

Uflax

dette skjedde også med meg når jeg hadde begge skjermkortene mine i pcen men siden det ene er kaputt (snart på vei til komplett) så står det ene i å ja.. hadde dette problemet når jeg byggde pcen fjor sommer nå instalerte jeg windows 8 pro og alt bare NOOOP akkurat som pcen bare screw you i wont work anyomore
Lenke til kommentar

Kjørt minnetest? Har du overklokket kortet?

 

Kan laste ned MSI Afterburner for å ha kontroll på kortet, temp, frekvenser, viftehastighet osv. Der kan du justere viftehastigheten hvis temperaturen er høy.

Ser i en annen tråd at du sier temperaturen ligger på 90 grader, det er høyt. Vil anbefale MSI Afterburner slik at du kan legge inn din egen vifteprofil, altså justere hvor mange prosent viften skal slå inn på de forskjellige temperaturene.

 

http://support.amd.c...iw_vista64.aspx

 

Gå inn her og last ned alle oppdaterte drivere for Windows 8, regner med du har 64 bit-systemet. Før du gjør det bør du slette samtlige drivere via Driver Sweeper for å sørge for at ikke det blir driverkrasj.

 

Om problemet fremdeles oppstår når du har sørget for at skjermkortet ikke er overklokket og fått justert viftene på kortet slik at temperaturen ikke går særlig høyere enn 75 grader under last, og har installert alle drivere for windows 8, AMD catalyst og selve skjermkortet bør du sørge for at alle innstillinger i BIOS er satt til default.

 

Som oftest er det et driver-problem som lager kvalme. Deretter temperatur og/eller overklokking. Hvilke minnebrikker har du? Størrelse og hastighet?

 

Score: X1184 (33 FPS)

Submitted by knott666 on February 7 2013, 10:47 am

API 3D: OpenGL 4

Graphics score: 2194 points (46 FPS)

PhysX score: 891 points (44 FPS, CPU PhysX)

Combined score: 621 points (12 FPS)

Duration: 130000 ms

Resolution: 1920 x 1080

Anti-aliasing: X0

Window mode: fullscreen

Primary renderer: AMD Radeon HD 6900 Series

OpenGL version: 4.2.12002 Compatibility Profile Context 9.12.0.0

Graphics drivers: 9.12.0.0 - Catalyst 13.1 12-19-2012

Number of GPUs: 1

GPU 0 - AMD Radeon HD 6970 (1002-6718) - GPU clock: 940 MHz - Mem clock: 1425 MHz - Max GPU temp: 69 °C - Max GPU load: 99 %

 

CPU: IntelR CoreTM i5-2500K CPU @ 3.30GHz

CPU speed: 3310 MHz

Operating System: Windows post-Win7 64-bit ver.6.2 build 9200 No Service Pack

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...