Gå til innhold

Hvordan markedsføre bloggen min best mulig? Reiseblog.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har drevet en reiseblog en stund. Her poster jeg mye bilder, artikler, trip reports, reisetips, reisegadgets ... You name it! Jeg skriver på engelsk, og jeg har en del trafikk fra US og Europa. Jeg legger vekt på å skrive bra innhold, og målet mitt er i første omgang å få mye trafikk, ikke å "monetize" enda.

 

Til nå har jeg linket til den på Tripadvisor-profilen min, og jeg har 3 Tumblr-blogger som har adressen som permalink (når noen trykker på bildene, blir de linket til bloggen min, eventuelt en relevant artikkel). Her får jeg størsteparten av trafikken min. To av dem reblogger og poster innhold fra andre sider (med tillatelse), og den siste poster mine egne bilder.

 

On-page-SEO er tipptopp, men slik jeg ser det, er dette en såpass "competetive" nisje, at det er vanskelig å hente noe fra Google enda (kanskje noen long-tail keywords?). Så slik jeg tenker nå, er det direkte og social trafikk som er det beste.

 

Jeg har tenkt litt på å poste artikler på Ezine etc. eventuelt poste "artikler" på forum med lenker til min side. Noen synspunkt fra dere her inne?

 

Beklager hvis denne er feilpostet, jeg har ikke hengt i Web-delen siden det het "Sourcecode.no" …

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre er å fortsette å produsere 'unikt' innhold. Resten kommer av seg. Bare husk at det ikke er gjort på en-to-tre. Det å presse fram linker til din side via andre kan ende opp med å gjøre mer skade enn nytte. Dog ser det ut til at du har ett sunt forhold til dette uansett.

Sider som har mulighet for bruker generert innhold gir som oftest ikke like sterke linker tilbake i forhold til en side som ikke har det. Da tanker jeg på Tumblr osv.

 

Du sier selv at du av SEO under kontroll og det er bra.

 

Nå vet jeg ikke hvordan siden din er satt opp, men det kan være en ide å lese litt opp på 'responsive webdesign'. Med dette så kan du enkelt endre hvordan siden din ser ut på de fleste enheter. Tanken er da at siden din endrer seg dynamisk ettersom hvor bred skjermen til brukeren er. Med dette så kan du gjøre opplevelsen hver bruker har på siden din bedre og øker sjangsen for at de kommer tilbake og sprer ordet videre. Som nevnt så kan du allerede ha dette oppe å gå, men vi har ikke fått noen link så det er vanskelig å si.

 

Håper jeg har klart å skrive ting på en nogenlunde forståelig måte :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jepp, jeg bruker "Shareaholic" plugin for bla. Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn, Google+ og StumbleUpon. Har noen artikler som har over 100 tweets og oppi 50 shares på Facebook, så jeg får en del traffikk fra dettemen mest fra Tumblr, hvor jeg har flere kontoer.

 

Jeg har begynt å få endel organisk trafikk nå, stort sett fra Googles bildesøk.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg bruker "Shareaholic" plugin for bla. Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn, Google+ og StumbleUpon. Har noen artikler som har over 100 tweets og oppi 50 shares på Facebook, så jeg får en del traffikk fra dettemen mest fra Tumblr, hvor jeg har flere kontoer.

 

Jeg har begynt å få endel organisk trafikk nå, stort sett fra Googles bildesøk.

Vel, så lenge du produserer bra innhold vil nok brukerne komme :) . Men tror slikt som bra layout og brukervennlighet er viktig. Og ikke minst jevnlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...