Gå til innhold

NTNU - Elektro eller Kyb


Anbefalte innlegg

Jeg går nå på første året kybernetikk. Jeg har byttet fra elektronikk i januar. Grunnen til at jeg byttet var fordi jeg syntes elektronikk handlet bare om kretser og tenkde at det kanskje ville være kjedelig i lengden å drive med noe veldig smått. På kybernetikk hørte jeg at du både kunne lage kretser og programmere dem (robot osv) slik at det kunne bli litt mer variasjon.

 

Men nå som jeg tar faget Kyb intro ser det ut som det mest handler om regulasjon og programmering og lite krets. Jeg vil hovedsakelig jobbe med kretser og samtidig litt programmering. Derfor ble jeg igjen usikker om jeg gjorde det riktige valget.

 

Det jeg lurer på er om det finnes noen retninger innenfor kyb som handler mer om kretser og elektronikk? Tror du det er mulighet for å bytte tilbake til elektronikk hvis jeg synes kyb ikke er noe for meg? altså bytte to ganger?(noen regler mot det?).

 

Takker for all hjelp som kan fås :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som retningen Embedded Systems, (Tilpassede Datasystemer på norsk), passer for deg. Skal selv begynne på den retningen neste år.

 

Velger du den retningen får du drive mye med hardware-nær programmering. I faget byggern skal man feks lage et mekanisk ping-pong-spill, hvor man selv må programmere og sette opp hardwaren selv. Før du velger retning, vil du også komme bort i slikt i fagene datastyring, sanntidsprogrammering, og litt i lineær systemteori (helikopter-lab).

 

Anbefaler at du tar en kikk på studieplanen og ser hvilke fag de ulike retningene har:

http://www.ntnu.no/studieinformasjon/siving/mttk.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...