Gå til innhold

Mister den trådløse forbindelsen i Linux Mint. Slett denne please. Problemet er beskrevet i en tråd under.


Anbefalte innlegg

Må reconnecte, men tar flere forsøk før D-Linken greier å koble seg opp igjen.

 

Har en D-Link DMA-140.

 

Har WP2, og på windowsmaskinen skjer det ikke.

 

Så tråden under nå, som handler om det samme.

 

Installerte WICD Network Manager som beskrevet i tråden under. Så håper på det beste. :)

 

Har ikke mistet forbindelsen på over fire timer nå. Takk til deg som hjalp meg. :)

 

Samme problem oppsto i kveld. Mister forbindelsen regelmessig, og tar lang tid før jeg får forbindelse igjen. Blir nok Win7 på meg igjen. :(

Endret av Skismøring
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det er veldig vanskelig for noen å hjelpe deg uten noe informasjon. Jeg er ingen ekspert men Jeg anbefaler deg følgende

 

Skriv: inxi -N

i terminalen. Da får du opp info om driver og wireless kort. Prøv å google kort for å se hvilke løsninger andre har funnet.

 

Om du ikke finner noe kan du alltids bruke windows wireless drivers i ubuntu eller mint. Det er bare å laste ned windows driveren og installere windows driveren under menu --> preferences (mint 14)

 

Håper du får det til å virke!

Lenke til kommentar

Takk for for hjelpen. Det skal jeg teste. Vil nødig gå tilbake til Windows igjen. :)

 

Fikk dette:

 

Network: Card-1: NVIDIA MCP73 Ethernet driver: forcedeth

Card-2: D-Link System DWA-140 RangeBooster N Adapter(rev.B2) [Ralink RT3072] driver: rt2800usb

 

Jeg bruker Card-2. Vil google etter en løsning.

 

Om ingen løsning finnes så vil jeg koble meg til med kabel. Bore hull i taket, legge ledning på loftet, og bore hull i taket, og koble den til routeren. :)

 

Lettere løsning er å finne en usb-trådløs som støtter Linux 100% da. Vet du hva som er et trygt kjøp?

Endret av Skismøring
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...