Gå til innhold

[Løst] Hjelp til forside og "CMS"


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Holder på å lage en nettside, og lurte på hvordan man får til en slags "nyhets-strøm" på forsiden av nettstedet der de siste postene folk har skrevet skal dukke opp. F.eks akkurat slik de har gjort det her: mojang.com.

 

Har søkt mye rundt på nettet uten hell, men er jo noe som er veldig vanlig å ha på forsider til ulike nettsted med "mye" innhold...

 

Til slutt lurer jeg på om det er mulig å få til en enklere måte å skrive/poste nye poster på nettstedet enn å måtte gå inn i html koden hver gang, slik som man kan i Wordpress og andre CMS'er. Grunnen til at jeg ikke lager hele nettsiden i en CMS er fordi jeg vil ha full kontroll over design i tillegg til at jeg vil lære meg HTML/CSS. (Nå har jeg jo uansett laget ferdig hele designet/layouten, så har lite lysst å lage det fra bunnen av i en CMS...)

 

 

Er det noen som vet hvordan jeg "enkelt" kan poste nye artikler/poster til et nettsted i HTML/CSS (+ php og javascript) og få de til å dukke opp på forsiden slik som det er gjort her? Takker for svar :w00t:

Endret av Ferd!s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mojang bruker WordPress. Det er nok noe av det enkleste å bruke. Ellers må du lage et CMS fra scratch. Det kan nok ikke gjøres bare med HTML/CSS, du må nok bruke PHP og MySQL i tillegg. Du kan jo sjekke ut denne guiden, som viser deg hvordan du kan lage et helt enkelt CMS fra grunnen av :)

Endret av nils1337
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...