Gå til innhold

Jobbe fast i utlandet - hvor?


Anbefalte innlegg

Skal flytte til utlandet med samboeren da vi i grunn har gått oss lei av å leve 09-16 livet i Norge, men tenker å drive litt research på hvor det eventuelt et lettest å bosette seg.

 

Vi har begge jobbet og bodd i utlandet før, selv var jeg i Spania i 7 år og samboeren min Australia.

 

EØS er selvfølgelig det letteste stikket, men vi vil lengre bort enn som så.

 

Noen som har noe tips til hvor man kan bosette seg og "work for a living" ?

 

Usa frister jo selvfølgelig, men det er jo ikke bare bare å få seg visum der, Brasil er vell noen lunde like strenge? å flytte til en karibisk øy typ blir nok litt for urealistisk....

 

Singapore, Tokyo, Amerikanske stater, sør Amerika, noen som har noe kunnskap om hvordan det er å etablere seg og få jobb i spesifikke land utenom EØS? Da helst ikke U-land...

 

Hva med Kuala Lumpur? har forstått det som at malaysia er en av dem enklere landene utenom EØS å få permanent arbeidsvisum forutenom EØS for nordmenn ?

Endret av Nickkk
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Gammel tråd, men likevel :-)

 

Karibia urealistisk? Guadeloupe og Martinique er 2 øyer i Karibien som tilhører Frankrike. Fullverdig medlem i EU, men ikke i Schengen. Bare å finne seg jobb og flytte dit. Videre er den Franske delen av St.Martin også meldlem, men her vil ikke det norske 'helsekortet' være gyldig (har jeg blitt fortalt) så du bør ha en helseforsikring der. Samme gjelder for Fransk Guyana (nær Brasil i nord, her finner du blandt annet ustkytningsbasene for ESA) samt øya Reunion v/ Mauritius. Begge disse områdene er EU. Arbeidsledigheten er ganske høy, men er du en gründertype er det nok å tjene penger på ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...