Gå til innhold

Hvorfor jeg digger musikk.


Rescue me

Anbefalte innlegg

Hallo :) .

 

Ville bare skrive ned hvorfor jeg digger musikk, enkelt og greit, og helt uten mening :p .

 

Ofte får musikken meg til å føle følelser, og digger tekster som er litt "dype", men trenger ikke å være det heller. Budskapet i musikken synes jeg uansett er viktig, selv om det ikke trenger å være via ord. Nå hører jeg selv mye på hip hop, og det er så utrolig mye bra tekster, nesten som dikt i blant.

 

Men har også innsett at musikksmak er veldig forskjellig, noe som forsåvidt er bra det. Selv har jeg greid å like mye, jeg tidligere ikke har likt, men det handler vel mye med at man forandrer seg.

 

Det jeg synes nesten er det mest magiske, er når det noen gang bare kommer på en sang som passer så utrolig bra for øyeblikket. Derfor digger jeg tilfeldigheter når det kommer til musikk, er som om "shuffle" ofte fører til at det bare kommer på en sang som passer så utrolig bra der og da, og noen gang lurer jeg nesten på om det ikke en gang er tilfeldig. Nå er jeg litt skrudd i hodet, det skal sies.

 

Liker også å høre på folk som spiller god musikk, altså ikke artister (selv om jeg liker det også), men folk med "god musikksmak" (etter min mening) som spiller de låtene de digger. Nå er jeg selv ganske åpen innenfor musikk, eller så ser jeg ikke min ignoranse :p , og det er mye jeg bare kan digge der og da, som jeg egentlig "aldri" ville hørt på hjemme. Synes det kan være utrolig artig å bare høre på radio og danse til de sangene man har hørt 1000 ganger før, det skal sies jeg foretrekker noe annet en radio.

 

EDIT: Vil bare legge til hvordan jeg digger at alle har sin egen subjektive opplevelse av en bestemt låt. Alle har levd forskjellige liv, og mange låter er åpne for å bli tolket på mange måter, som gjør at man kan tolke dem litt slik man vil. Noen ganger er det nesten som om jeg med vilje hører feil fordi det hadde vært mer awesome. Liker også hvordan jeg via musikken også blir "kjent" med artisten/e, og mange av de kommer med sykt mange bra "budskap" via sangene som inspirer meg.

 

Hvorfor digger du musikk?

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg digger musikk, fordi det får meg til å tenke. Hvis jeg hører på rock, så kommer det plutselig en fin, rolig gitarsolo inn i en ganske heavy sang, som i "Master Of Puppets" av Metallica. Jeg liker også å drømme. Jeg drømmer om syke orgelsoloer, som Deep Purple er flinke med å komme med. Da sitter jeg i ro, mens hendene mine går opp og ned, fram og tilbake.. :dribble:

 

Jeg liker også noe heavy elektronisk musikk, så hvis jeg spiller på et bra anlegg, med mye bass, føler jeg bassen punche inn magesekken min :love: Gode følelser med andre ord.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...