Gå til innhold

[Løst] BenQ XL2411T - Mangel på displayport kritisk?


Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle oppgradere PC-skjermen no, og har funne XL2411T på komplett til en relativt ok pris.

 

Har lest at den, i motsetning til XL2420T, ikkje har displayport. Er det veldig nødvendig med det, eller er det mulig å klare seg greit uten?

 

Fint om nokon vil svare kjapt, ettersom eg skulle fått bestilt så fort som mulig! Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% mulig å klare seg uten.

For å utnytte 144hz tror jeg du må bruke dual-link DVI. Da må man ha i bakhodet at DVI muligens forsvinner fra skjermkort om ikke så alt for mange år.

 

Personlig synes jeg xl2411t virker som en god skjerm og kunne tenkt meg å prøvd den selv.

Lenke til kommentar

100% mulig å klare seg uten.

For å utnytte 144hz tror jeg du må bruke dual-link DVI. Da må man ha i bakhodet at DVI muligens forsvinner fra skjermkort om ikke så alt for mange år.

 

Personlig synes jeg xl2411t virker som en god skjerm og kunne tenkt meg å prøvd den selv.

 

Det kjem vel til å komme en overgang/adapter som støtter 144hz då kanskje? Eller...?

Lenke til kommentar

vurderer dette kjøpet sjølv faktisk:) 144hz skal jo skjermen være, men synes d er rart benq og nettbutikker skriver 120. finner ingen "press release" fra benq med d heller:/

ang benq xl serien:

XL2420T: Display Port, 2ms gtg respons tid, 120hz

XL4211T: Ikke Display Port, 1ms gtg respons tid, 144hz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt litt negativt om skjermen pga fargene, hvordan synes dere fargene er? og er det gode muligheter for å stille inn så det blir bra?

Etter å ha testet den i noen dager er jeg veldig fornøyd. Synes den har litt bedre bilde enn xl2420t. Jeg har stilt inn fargene på min, og da ble det så bra at jeg virkelig ikke trenger "bedre" farger. Superfornøyd med denne skjermen, anbefales på det varmeste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...