Gå til innhold

Windows 2000 trøbbel


Anbefalte innlegg

Jeg innstallerte Win2k istedenfor Win ME for win me klikka dagen lang!

Win 2k funker helt fint bortsett fra at jeg kn ikke sende filer over internett!!

Det funker ikke i mIRC og ikke heller i MSN messenger..Når jeg var på Lan i helga skulle jeg share en mappe..når kammisen min skulle inn på pc'en kom det opp en passord rubrikk..over den sto det:

//Draco/IPC$ ..hva kan jeg gjøre for å fjerne det passordet og hva kan jeg ghøre for å sende over internett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-12 22:24, Draco skrev:

Jeg blir vill i buksene kan noen svare !!!!??


 

Ro nå litt ned. Det er da ikke sikkert noen faktisk HAR noe svar til deg?

Mange sliter med å få sendt filer med IRC / Msn. Selv har jeg dette problemet med IRC, og jeg har aldri klart å fikse det. Noen sier det funker å legge inn klienten på nytt, men det gikk heller dårlig her.

Når det gjelder passordet, tror jeg nok ikke det er mulig å fjerne det (altså få vekk spørsmålet om passord). Rett på meg hvis jeg tar feil, ettersom jeg også gjerne vil vite hvordan. Har lett etter en løsning ganske lenge nå.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan man opphever den passord boksen, men det er en løsning.

 

når du logger på w2k så logger du på med et brukernavn, riktig??

 

Skriver du inn passord når du logger på??

Hvis ikke så kan kompisen din logge på din maskin med ditt brukernavn.

 

Det vil si: Når passordboksen kommer frem må han logge på som "ditt brukernavn" og (hvis du har passord) "ditt passord".

 

Dette funker hos meg ihvertfall.

 

PS!! du må huske å dele noen mapper eller disker.

 

Gi beskjed hvis det funker.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

har du prøvd å skru på gjeste kontoen (guest account)? det kan du gjøre i adminastrive tools -> computer managment. Hvis det er en fersk innstallering må du nok det. Den er nemlig deaktivert som default.

 

Da slipper du å gi passord ol. til kompisen din også... mye bedre :smile:

Lenke til kommentar

Slik sharer du i win2k:

 

1. Legg til brukernavn og passord til den du skal share til på maskinen kontrollpanel-> brukere. Dersom du ikke kan legge til brukere haker du av for at man må logge seg på maskinen.

(Dette kan du skru av etterpå)

 

2. Høyreklikk på den mappen du vil share ut og velg sharing

 

3. Velg share this folder og gå på permissions. Her kan du enten la alle brukere av maskinen din få tilgang eller styre individuelt.

 

Når man får $ipc tyder dette på at man ikke har satt et navn på sharen velg ny share.

 

lykke til

 

Kristian

Lenke til kommentar

Quote:


Ro nå litt ned. Det er da ikke sikkert noen faktisk HAR noe svar til deg?

Mange sliter med å få sendt filer med IRC / Msn. Selv har jeg dette problemet med IRC, og jeg har aldri klart å fikse det. Noen sier det funker å legge inn klienten på nytt, men det gikk heller dårlig her.

Når det gjelder passordet, tror jeg nok ikke det er mulig å fjerne det (altså få vekk spørsmålet om passord). Rett på meg hvis jeg tar feil, ettersom jeg også gjerne vil vite hvordan. Har lett etter en løsning ganske lenge nå.


 

Hvis du har problemer med å sende på mirc, ta og fyll inn din egen ip-adresse i Local Host (På settings i mIRC). Du finner din egen adresse ved å skrive dns nicketditt

 

Hadde problemer med dette da jeg hadde 14.4 modem og win95 ! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...