Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

trøtt, angst


Malways

Anbefalte innlegg

Nå for tiden har jeg faktisk fått nok søvn i det siste. Har også gått på skolen. Problemet er st jeg blir så utrolig trøtt i 7-8 tiden så ender med at jeg legger meg da. Så jeg lurer på om man blir ekstra trøtt av angst? Kan det ha noen sammenheng? Er det eventuelt noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bli trøtt av angst selv om det heller er det motsatte som er vanlig; at du blir anspent og urolig. Depresjon blir du som regel trøtt av.

Er du somatisk frisk for tida?

 

Ok, takk.

Er i grunn deprimert også, så er sikkert det. Men føler jeg blir mye mer trøtt og sliten om jeg var vært i sosiale situasjoner der angsten oppstår. Hva betyr somatisk?

 

Lenke til kommentar

Somatisk betyr 'kroppslig'.

Hvis du har sosial angst eller Generalisert Angstlidelse er det vanlig å bli sliten. Angst og depresjon henger nært sammen og er ofte to sider av samme sak.

Du bør starte med en undersøkelse hos legen sin, slik at dere kan finne ut at du ikke har en kroppslig tilstand som forårsaker trøttheten din.

Hvis dere ikke finner noe somatisk, vil jeg anta at årsaken er psykisk og at du vil kunne ha nytte av psykologbehandling.

Lenke til kommentar

Somatisk betyr 'kroppslig'.

Hvis du har sosial angst eller Generalisert Angstlidelse er det vanlig å bli sliten. Angst og depresjon henger nært sammen og er ofte to sider av samme sak.

Du bør starte med en undersøkelse hos legen sin, slik at dere kan finne ut at du ikke har en kroppslig tilstand som forårsaker trøttheten din.

Hvis dere ikke finner noe somatisk, vil jeg anta at årsaken er psykisk og at du vil kunne ha nytte av psykologbehandling.

 

Åjaa, ja bør kanskje sjekke hos legen, men er bare så redd for blodprøver. Det er sosial angst jeg mest sannsynlig har(i følge psykologen) så tenkte det kunne være en faktor. Går egentlig til psykolog, men har ikke vært der på en evighet så har vel på en måte sluttet.

 

Snikker: jeg er 16 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...