Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med scooter


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en brukt scooter som er 2 år gammel. Det er en Kymco scooter. I dag va første dag jeg skulle starte den tidlig om morningen men fikk ikke start på den. Sto å kicka og prøvde alt for å få start på den i ca en 30 minutt. Den står i garasjen, men vi har ikke garasjeport og da er det dermed ikke noe varmere inne i garasjen enn ute. Men jeg så på gradestokken rett før jeg gikk ut i morres og den viste 7 grader. Skal det da være noe problem å starte den ?

Jeg trenger virkelig et svar på dette av noen som har litt peiling....

 

Den hadde fullt med bensin, nettopp tapt ut olja som var i den og fylt på ny (vi var nøye med å sjekke at det var riktig olje).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et helt vanlig problem med scootere. Desverre kan problemet skyldes mange faktorer, så du bør svare på følgende spørsmål for at man lettere skal kunne hjelpe deg:

 

Er det lenge siden du (eller noen andre for den saks skyld) har startet scooteren? Har scooteren choke? Har du snakket med den tidligere eieren om problemet?

 

Hvordan er den når du kicker? Høres det ut som den nesten starter, eller er den helt "død"? Sjekket pluggen, luftfilter, etc? Har du ladet batteriet? Har scooteren din en bensinkran? I så fall, har du kontroll på den?

Endret av ENY
Lenke til kommentar

Jeg fikk tips av en veninde som tidligere hadde hatt problemer med å starte scooteren hennes. Hun sa det kunne være kondens. Hu kom ut med ei flaske med kondens middel og vi tok i en kork med det i bensinen. Så ristet vi litt i scooteren. Så fikk jeg start på den med første kick ;) Etter det var det ikke noe problem. Fikk start på den med første forsøk etter at scooteren hadde stått 2 timer ute. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...