Gå til innhold

Enkeltpersonsforetak og kvitteringer fra utlandet


heihå

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et enkeltpersonsforetak, og sitter nå og fikler med regnskapet for året som gikk (så slipper jeg peset til våren). Lurer på en ting - hvordan er det med utenlandske kvitteringer? Jeg har kjøpt en rekke ting som i utgangspunktet kan skrives av på skatten i utlandet, men kan jeg føre disse som utgifter? Eller er det kun ting kjøpt i Norge som gjelder? Og - Hvordan gjør jeg det, i så fall, skal jeg f.eks. legge ved en bankutskrift som viser hva summen ble i NOK? Tips tas imot med et SUUUUPERstort takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ofte i Sverige i forbindelse med min jobb, og da fyller jeg diesel, og kjøper mat på firmaet.

 

Dieselregningen kommer via Shell, og er gjort om til NOK (med mva)

 

Kvitteringene for mat (restaurant/bensinstasjoner) fører jeg bare beløpet i NOK, som er trekt fra kontoen min, på kvitteringen.

Fører deretter beløpet i regnskapsprogrammet i sin helhet, da det ikke trekkes mva fra diett.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, Autofil! Jeg er forresten ikke momspliktig, så akkurat det er heldigvis ikke noe jeg trenger å bekymre meg for :) Men utover mat kjøper jeg også småting, som bøker og magasiner, som er relevante for min virksomhet. Så da fører du altså bare beløpet inn i regnskapet i NOK, og merker kvitteringene med beløpet i norske kroner? Høres jo supert ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...