Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?. Hjemmekino innstillinger.


Anbefalte innlegg

Da har dagen jeg fryktet kommet, kjærringa har dratt hjem et sånt jævla hjemmekino opplegg. Så da er det selfølgelig JEG som må ordne så jævelskapet spiller "pent" og ikke tar fyr.

 

Men hva gjør jeg?. Denne receiveren har jo flere innstillinger enn et middels stort fly.

 

Høytalerene er:

Yamaha NS-555 gulvhøyttaler

Yamaha NS-C444 senter

Yamaha NS-333 bokhyllehøytaler (faktisk..)

 

Og receiverdriten er av typen Pioneer VSX422K

 

Jeg koblet på gulvhøytalerne og satt på noe musikk uten å røre en eneste innstilling og fikk lyd i greiene men er det alt?. Plug and play?.

 

Eller må jeg rote i innstillinger for å ikke skade noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten samme oppsett som deg, bare med en Yamaha receiver og det låter veldig greit "out of the box" men etter romkorrigering og litt fikling med instillinger blir der enda bedre.

Har ikke så mye kjennskap Pioneer receivere men såvidt jeg vet skal de også ha en slags rom korrigering som du kan prøve ut, gjør heller ikke noe om du roter litt i instillinger, går an å resette det. Men om du velger å ikke røre noen instillinger eller noe så skal ikke høyttalerne ta noe skade av det, nei.

Lenke til kommentar

Takk for svar!.

 

Ja det låt egentlig helt greit uten å røre noe som helst. Litt dårlig bass kanskje men det kan vel godt være fordi jeg mangler en sub.

 

Jeg ser nå at jeg kanskje var litt kvass i første innlegg for etter å ha lekt meg litt så er jo dette faktisk litt gøy.

 

Jeg får prøve meg på romkorrigering som du sier så får vi se hvor jævli jeg greier å rote det til.

 

Noen med en lignende Pioneer receiver som kanskje kan gi meg en grov oppskrift kanskje?. Jeg er som sagt helt blank, så det jeg omtrent gjør nå er å trykke på tilfeldige knapper og hører om lyden endrer seg. Yesda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...