Gå til innhold

Valg av studie


soostine

Anbefalte innlegg

Jeg går nå 3vgs, og prøver å bestemme meg for hvilken utdannelse jeg ønsker å ta. Problemet er at jeg synes prosessen er uhyre vanskelig da jeg ikke liker å begrense meg selv og er av typen som gjerne vil ha alt. Jeg vil gjerne ha en jobb som er spennende, variert, gir meg mulighet til å reise, og hvor jeg gjør noe meningsgfyllt, og i tillegg til dette vil jeg gjerne ha en god lønn.

Jeg jobber hardt og hater å ikke ha noe å gjøre. Jeg er glad i å trene, og har en stor lidenskap for reising. Jeg var på utveksling i USA i fjord og trivdes svært godt, og jeg kan svært gjerne tenke meg å studere og/eller jobbe i utlandet, da særlig USA eller Australia. Jeg synes også kulturer og ulike livsstiler er veldig spennende.

Jeg har tenkt mye på kiropraktikk og fysioterapi, men ser at en kiropraktorutdanning kan bli veldig dyr (I alle fall i Australia), og er usikker på om det vil være verdt det, og jeg har sett at svært mange fysioterapeuter sliter med å få jobb og at lønnenen er lav. En annen ting jeg bekymrer meg for ved desse yrkene er at de begrenser seg til ett spesifikt fagfelt. Jeg har derfor også sett litt på markedsføring og international bussiness, men synes her at det er vanskelig å finne ut hva jeg virkelig kan jobbe med...

Jeg lurer på om noen av dere har noen erfaringer eller forslag som kan hjelpe meg med å ta et valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med noe innen akuttmedisin? Arbeidet er spennende, variert, meningsfylt og utfordrende. Du vil få presentert nye problemstillinger hver eneste dag, i og med at du jobber med syke og/eller skadde mennesker. Lønnen din vil være avhengig av kompetanse, utdanning, ansiennitet, og eventuelt hva du selv klarer å forhandle deg fram til. Du vil riktignok få en spisskompetanse innen ett fagfelt, men velger du rett kan du jobbe nesten hvor som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...