Gå til innhold

Asus Vivotab RT eller Samsung Ativ Tab RT


Panodil

Anbefalte innlegg

Valget står foreløpig mellom disse 2 siden jeg kan få tak i dem på kort varsel. Har lest litt om begge men har ikke funnet noen veldig store forskjeller. En forskjell er at det virker som om Asusen har bedre kamera.

 

Noen som har innspill?

 

 

...har også vurdert brett med fullversjon av Win 8, men med tanke på bruksområdet mitt er det kanskje ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Asusen i noen uker nå, og må si jeg er veldig fornøyd med den. Den virker veldig solid, og godt bygd. Men så har ikke jeg noe erfaring med andre brett, så hvor solid den er i forhold til andre brett er litt vanskelig for meg å si.

Jeg valgte Asus fordi den kan kjøpes med mulighet for 3G, som er et must for min del.

I tillegg har den tastatur dock, som jeg ikke kjøpte med, men som jeg i ettertid har innsett at er noe jeg må ha.

Tror Samsungen også har mulighet for dock, men har ikke sett dette for salg noe sted enda.

 

Samsung har USB port på sitt brett, det har ikke Asus, på Asus sin følger det med en overgang til USB som man plugger i på undersiden av brettet. Dette kan være noe upraktisk, men jeg har ikke brukt USB mye, så har ikke vært spesielt plaget av det.

 

I daglig bruk synes jeg alt fungerer fint, har ikke opplevd at noe henger eller går tregt.

Om man skal gå for Win 8 eller RT kommer helt ann på hva man skal bruke det til.

RT kommer med Office, og da var egentlig mine behov på programvaresiden dekt så langt. Men jeg er helt sikker på at jeg på ett eller annet tidspunkt kommer til å savne noe som jeg ikke kan installere på RT, men den tid den sorg.

Lenke til kommentar

Jeg har også asusen + tastur, veldig fornøyd med den. En vesentlig forskjell mellom asus og samsung, er at samsung ikke har batteri i tastaturdokken. Med tastaturet koblet til asusen holder batteriet veldig bra. Ikke gjort noe store tester, men merker at jeg ikke må lade veldig ofte hvertfall. Asus har også en vanlig usb port i tastaturdokken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...